Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שבת, 3 ביולי 2010

ועכשיו לעוד משהו שאני מאוד אוהבת

לבשל.

אני ממש נהנית מזה... משוטטת לי בבלוגים ובפורומים של אוכל להנאתי ובזמני החופשי. נשבעת!

והרבה פעמים אני מחפשת את הזמן להכין את מה שאני אוהבת...
לא תמיד יש כוח ואז באמת התוצרים לא משהואבל! שיש את הזמן והחשק- מרגישים את זה בכל ביס- לא?
"אוכל עושים באהבה או לא עושים בכלל" (לא המשפט המקורי אבל עדיף ככה)

והפעםעוגת שמרים!כן כן- אני מתחילה אתכם ממשהו מסובך!

האמת... שמרים זה ממש ממש לא מסובך...
זה כמו כל עוגה רק עם זמן תפיחה לשמרים.

מבחינתי הכללים לשמרים הם:
1. השמרים צריכים להיות טריים= מה הכוונה? אני בדרך כלל משתמשת בשמרים של שמרית (אלה בשקית שבאים עם המשפר) ואני תמיד משתדלת לסיים אותם בפתיחה. מחזיקה אחרי הפתיחה גג שבוע במקרר. אחרת הם הולכים פייפן והורסים את המאפה.2. תפיחה- חייבים לתת לחמודים האלה לתפוח. בדרך כלל מה שאני עושה: פורסת ניילון נצמד על פיית הקערה ומצמידה צמוד צמוד במסקנטייפ (כן העודפים מהחדרים האטומים והשיפוצים)

אמממ זהו בערך...
בואו נתחיל.
עוגות שמרים-מיקי שמו.חומרים ל-3 עוגות:
לבצק:
1/2 5 כוסות קמח
3/4 כוס סוכר25 גרם (1/2 שקית) שמרית
3/4 שקית משפר אפייה של שמרית
3 ביצים גדולות (מס´ 1)
3/4 מים בטמפרטורת החדר
1 כפית תמצית וניל
קליפת לימון מגוררת מ-1/4 לימון
175 גרם חמאה רכה (להוציא מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה ולחתוך לקוביות בגודל 2 ס"מ)
1/2 כפית מלח

הכנה:
מערבבים קמח, סוכר, שמרים ומשפר אפייה במיקסר עם וו לישה כדקה.
מוסיפים ביצים, מים, תמצית וניל וקליפת לימון ומערבבים במהירות בינונית במשך כ-2 דקות עד לקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים את קוביות החמאה בזו אחר זו תוך כדי לישה ולשים כ-10 דקות עד לקבלת בצק רך ומעט דביק.
מוסיפים את המלח ולשים כדקה נוספת.
מוציאים את הבצק מהמיקסר, מניחים בקערה מקומחת, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.


לאחר תפיחת הבצק מחלקים את הבצק ל-3 חלקים ומרדדים כל חלק למלבן בעובי 1/2 ס"מ.
מורחים את המלית ומגלגלים לגליל.
חוצים את הגליל לאורכו בעזרת סכין משונן, מניחים את שני חצאי הגליל זה על זה בצורת x, מלפפים לצמה ומהדקים בקצוות.
מניחים את הצמה בתבנית אפייה משומנת ומתפיחים כ-45 דקות. ( מיקי מבריש בביצה- אני לא).

*דרך נוספת להכנת הגליל היא: לאחר שרידדנו את הבצק- חותכים באמצע כך שנקבל שני מלבנים די חופפים. מורחים על כל אחד מלית, ומגללים ל2 רולדות דקות. לאחר מכן מלפפים אחת סביב השניה.


מכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות ואופים בין 30-35 דקות.לגבי הציפוי :
אני תמיד עושה את אותו הדבר: כאשר העוגה נכנסת לתנור אני מדליקה את הגז וממיסה כוס סוכר בכוס מים.
מבשלת במשך 10 דקות- רבע שעה.

ומורחת מיד על העוגה כאשר היא יוצאת מהתנור.

בפעם הזאת עשיתי מילויים של:
1. פרג
2. שוקולד נוטלה3. שוקולד לבן וקינמון

יאמייאמי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...