Powered by Jasper Roberts - Blog

יום ראשון, 13 בנובמבר 2016

כל מה שרציתן לדעת על איפור מזויף

חשקה נפשי בשפתון חדש.
כמה נוח וקל, מבלי לצאת מהפיג׳מה שלי הקלדתי את המילה ״Lipstick״ בשורת החיפוש באתר הנודע ״עליאקספרס״.
תוך מאית שניה עלו אינספור תוצאות, וראו איזה פלא, נגלו לפניי שפתוני מאק, ליים קריים, דוז אוף קולורס וקאט וון די במחירים מגוחכים (דולר לשפתון?! הביאו לי עוד).
ביניתי לי סל לתפארת, העמסתי עליו אינספור שפתונים שהחשבון הכולל עלה כמו שפתון בודד של אחד מהמותגים הנ״ל.
תחושת הגאווה על כך שהערמתי על המערכת גברה, ותהיתי מדוע נשים משלמות סכומי עתק על מוצרים זהים לזה שהזמנתי הרגע.

התמונה לקוחה מכאן

מכירה את התחושה הזו?... נהדר, הפוסט הזה בשבילך.
קיים לא מעט מידע ברשת על איפור מזויף - החל מהשפעותיו על העור, ועד איך לזהות איפור מזויף, ועדיין נשים רבות אינן מודעות לתעשיית הזיופים ההולכת וגדלה, הרשתות מלאות בהמלצות על איפור מזויף, והודעות בסגנון של ״תראו את המאק שמצאתי בדולר״ הפכו לדבר שבשגרה.

איפור מזוייף, מה מקורו?

ובכן, כמו רוב הזיופים, גם הפעם המדינה שאחראית על רוב מוצרי האיפור המזויפים היא סין...
כשקיימת מגמת זיהוי של טרנדים, בשיתוף חומרים זמינים וזולים וכוח עבודה זול עוד יותר, למה לא להתחיל לשווק מוצר שנראה זהה לאחיו היקר ולגרוף את כל הקופה?
תופעת זיוף האיפור איננה חדשה, ורובנו נתקלנו בה כבר לפני שנים רבות, כאשר חיפשנו מוצר ספציפי באיביי.
לאורך השנים, כמות המוצרים המזויפים הזמינה רק עלתה ודיוק האריזות המזויפות הלך והשתפר, כך שהיום קשה מתמיד להבדיל בין מוצר מזויף לאמיתי.

להשוואה בין שוקולד בר אמיתית למזוייפת
״אני משתמשת בזה כבר חצי שנה וכלום לא קרה״ - ההשלכות של איפור מזויף.

את המשפט מעלה שמעתי לא אחת, ולא פעמיים. נשים רבות הבוחרות להשתמש ביודעיון באיפור מזויף דואגות לציין כי הן משתמשות במוצר זמן מה, ושום תופעה חריגה לא התרחשה.
מגדילות לעשות מאפרות מקצועיות המשתמשות באיפור מזויף, וטוענת להגנתן שהוא מלא פיגמנט ונראה נהדר על הלקוחות!
ובכן, כמו כל דבר מזיק, הנזק רוב הפעמים לא נראה לעין (תכף ניגע בתגובות אלרגיות וכו׳).
אם נסתכל בהיסטוריה האנושית, כמעט כל דבר שהתגלה כמזיק, גילה את אופיו האמיתי רק בחלוף מספר חודשים או שנים לאחר תחילת השימוש (להזכירכן כי גם סיגריות בתחילת דרכן היו אופנה שכולם אימצו ואף אחד לא חשב שעישון סיגריות מזיק).
חשיפה איטית ולא מבוקרת לחומרים שאין לנו מושג איך הם משפיעים עלינו, עלולה להוביל לשלל תופעות לא נעימות בטווח הארוך.
מכיוון שהמוצרים המזויפים לא עוברים שום הליך של בקרה, אין מניע מיוצריהם לערבב בתוכם שלל רכיבים מזיקים. מחפשות דוגמאות לרכיבים מזיקים שנמצאו במגוון מוצרי איפור מזויפים?
בבקשה:

  • כספית - יסוד כימי מסדרת מתכות המעבר שמוכר לחלקנו ממדחומי הכספית ששימשו אותנו טרום המדחומים הדיגיטליים. כספית היא חומר רעיל מאוד אשר אינו משפיע על הגוף בעת החשיפה, אלא גורם לנזק מצטבר לאורך שנים. כספית עלולה לפגוע בלב, מערכת החיסון, הריאות ואפילו במוח.
  • ארסן - אלמט רעיל נוסף שמשמש את תעשיית הדברת המזיקים ומשולב לא מעט בלוחמה כימית. ארסן עלול לגרום לכאבי בטן, הלם ואף להוביל למוות...
  • עופרת - רוב בדיקות המעבדה של מוצרי איפור מזויפים מלמדות כי הזייפנים אוהבים להשתמש בעופרת. שימוש בעופרת יכול לא לעשות דבר בטווח המידי, אך לזו יש נטייה להצטבר בגוף במשך חודשים ויכולה לגרום להרעלת עופרת. הרעלת עופרת עלולה לגרום לאובדן זכרון, כאבי שרירים, כאבי ראש ומסוכנת במהלך ההריון.
  • אלומיניום -  לא מעט אנשים רגישים אליו ומפתחים תגובה אלרגית במגע העור עימו. בנוסף, מחקרים חדשים מראים כי קיים קשר בין ריכוז אלומינום גבוה במי השתיה, לבין מחלת האלצהיימר.

אתן באמת יודעות מה השפתון החדש שלכן מכיל?

לא מעט מחקרים נעשו על מוצרי איפור מזויפים, כאשר הזיופים נלקחו למעבדות ונותחו בכדי לאפיין את מרכיבהם. תוצאות ניסויים העלו כי מוצרי קוסמטיקה מזויפים עלולים להכיל:

  • צואת עכברים - לא ברור אם רכיב זה נוסף בכדי להוזיל את עלויות המוצר, או שהוא פשוט הגיע מחולדות המסתובבות במפעלים ייצור הזיופים (שלא ממש מקפידים על היגיינה), אך עדות לרכיב אורגני זה עלתה בלא מעט ניסויי מעבדה.
  • שתן אנושי - אני באמת צריכה להרחיב בנושא? גוועלד. ניתוח בשמים מזויפים העלה כי אלו עלולים להכיל שתן אנושי...
  • חיידקים - מכיוון שאין שום פיקוח או בקרה על הליך הייצור של הזיופים, ולרוב אלו מיוצרים בחדרים מעובשים או מרטפים נידחים, מה מונע ממגוון הבקטריות הקיימות באזור הייצור להצטרף למוצר? בהליך ייצור של מוצר קוסמטי, קיימת חובת בקרת איכות ושמירה על סביבה היגיינית (אלו חלק מהבדיקות שמבצעים על מוצר בטרם הוא משווק), אך בייצור פיראטי אין כלל דגש על שמירה על היגיינה כזו או אחרת. אחד החיידקים הנפוצים במוצרים מזוייפים הוא חיידק ״אי קולי״.
כאן מייצרים שפתונים, צלליות ועוד מגוון רחב של מוצרים...
תגובות אלרגיות, גירויי עור, זיהומים ודלקות עיניים

כאשר אין שום פיקוח על המוצר ולא נעשו בדיקות וניסויים בכדי לאשר את בטיחות המוצר, מי יודע איך עורנו יגיב למגע המוצר עם עורנו?
נכון, אלרגיות עלולות להופיע בשימוש גם במוצרים מפוקחים, אך הופעותן בקרב כלל הציבור פחותה משמעותית מאלו המופיעות לאחר שימוש במוצר מזוייף.
בעוד שבאיפור מבוקר ייתכן כי התגובה האלרגית תתרחש כתוצאה מחשיפה לרכיב כזה או אחר שאנחנו רגישות אליו, באיפור מזויף תמהיל המרכיבים עלול לפתח תגובה אלרגית אצל נשים שלרוב לא רגישות לרכיבי איפור, והרבה יותר קשה לאפיין את החומר שגרם לאלרגיה.
גם דלקות עיניים וכוויות כימיות תועדו כתוצאה משימוש במוצרים מזוייפים... מוכנות לקחת את הסיכון?
לא מאמינות? הכירו את רוזי שמצאה ״מציאה״ באיביי, בדמות פלטת צלליות של דיור וקמה למחרת בבוקר עם עיניים דבוקות.
רק לאחרונה עלו עדויות לשפתיים דביקות ובעיות עור הודות לשימוש בשפתוני קיילי (גברת ג׳נר אפילו פרסמה הודעה בגנות הזיופים הללו).

חוסר בקרה, היגיינה ירודה ותנאי תחזוקה מחפירים

חלק מצמצום עלויות יצירת המוצר ומכירתו מגלמות בתוכן תחזוקה ירודה. יצא לכן כבר לבקר בשוק ולראות מגוון מוצרי קוסמטיקה עומדים בשמש הקופחת? 
אם כבר חסכנו על המוצר, למה להשקיע בשינוע מבוקר וממוזג, כשאפשר להעמיס הכל בארגזים גדולים ולהניח אותם בצד עד שנסיים לארגן את כל ארגזי השילוח? אז מה אם בחוץ 40 מעלות בצל?

התמונה לקוחה מכאן

אוקיי, חטפתי בחילה. או איך להמנע מקניית איפור מזוייף?

1. החוק הראשון והפשוט ביותר הוא לרכוש במקומות רשמיים. מוצרי מאק נמכרים אך ורק בסניפי מאק, בחנות האונליין של מאק ובחנות העודפים שנמצאת ברמת החייל.
אין דבר כזה משווק מאק מורשה! מישהו בפייסבוק טוען שהוא משווק מאק מורשה? שקר.
קיימות מספר חנויות שהן לא חנויות ״מאק״ פרופר בהן נמכרים מוצרי מאק, והן לא בארץ (נורדסטרום, מייסיז ובלומינגדיילס). בארץ ניתן למצוא מוצרי מאק מקוריים גם בדיוטי פרי.

חושקות בשפתונים של קיילי? נהדר, הזמינו מהאתר הרשמי. כנ״ל לגבי ליים קריים, דוז אוף קולורס, קייט וון די וכל מותג אחר שפתאום צץ לכן בשורת החיפוש באיביי.
קיימים כ״כ הרבה אתרים איכותיים לרכישות אונליין, שאין באמת צורך לחפש אלטרנטיבות זולות באיביי/ עלי אקספרס.
ד״א, גם אתרים כדוגמאת LightInTheBox יספקו לכן סחורה איפורית מזוייפת כדת וכדין.

חושבות שזיופים הם נחלת האתרים הסיניים בלבד? לצערי היו מקרים בהם רשתות אחרות מכרו מוצרי מאק מזוייפים (למשל טארגט והיו האשמות גם נגד סטרוברינט).

2. אם יש ספק, אין ספק! אם אתן מוצאות מוצר שנראה חלומי, אבל משהו מאותת לכן כי הוא אינו כשורה, כנראה שאתן צודקות. 
אם מצאתן אתן מוצר חלומכן בעבור כמה דולרים (כשזה נמכר ברשתות המורשות במחיר גבוה למדי), כנראה שמדובר בזיוף. 
אתן תמיד מוזמנות לשאול במגוון קבוצות האיפור הקיימות בפייס, או לפנות אליי במידה ומתעורר אצלכן חשש בנוגע למוצר מסויים. מבטיחה לנסות לעזור בנוגע לקביעה אם הוא מזוייף או לא.

3. ישנם מוצרים בעלי ״אופי נפיץ״, כלומר כאלו שפוטנציאל הזיוף שלהם עולה. לרוב נמצא זיופים של ״מוצרים חמים״ (כלומר מוצרים שתפסו הייפ בקרב חובבות האיפור, כדוגמאת פלטות נייקד, שפתוני קיילי ומוצרי מאק).
אם מצאתן מוכר באיביי/עלי בעל היצע מטורף של ״מותגים חמים״, סבירות גבוהה שרוב מוצריו מזויפים.
שימו לב לכמות המוצרים שמחזיק אותו מוכר ועיינו קצת בחנותו. הרבה פעמים תמצאו פלטות גדולות של מאק (רק לאחרונה השיקו מאק 2 פלטות גדולות, והן נמכרות אך ורק באתר הרשמי ובחנויות הרשת), סטים של מברשות מאק (סטים של מברשות קיימים לרוב בקולקציות ייחודיות ומכילים במקסימום 4-5 מברשות, לא מעבר), שפתוני מאק בעלי מספר (שפתוני מאק אמיתיים זוכים לשמות), פלטות של מאק המצויידות באפליקטורים (זכרו, לפלטות של מאק לא מצורפים אפליקטורים!), פלטות נייקד שלא נבראו עדיין (היוש נייקד 4!) ועוד מגוון קיטים וסטים שמעולם לא נבראו בחברות המובילות (אבל סחתיין ליצירתיות של הזייפנים).

לקריאת הכתבה על שפתוני מאק מזוייפים
4. השוואות וקריאה ברשת. הרשת מלאה בכתבות המראות איך לבדוק אם מוצר אמיתי או לא.
ההשוואה לרוב מתחילה ברמת האריזה (על אף רמות הזיוף הגבוהות להן הגיעו הזייפנים, עדיין קיימים הבדלים בין אריזות המוצר האמיתי למזויף) ומגיעה עד לרמת המברשת המצורפת והברקוד.
  • בכתבה זו תמצאו מספר דרכים לבדיקת אמינותו של מוצר (בשפה העברית).
  • צמאות למידע נוסף? בבקשה, רק הקליקו כאן, כאן, כאן וכאן.
5. למה להסתכן מלכתחילה? קיימות אלטרנטיבות איפור ראויות וזולות, שאין באמת צורך לרוץ ולחפש את המוצר הבא שלכן באיביי/עלי.
אם אין לכן אפשרות להזמין אונליין, קיימות אלטרנטיבות ראויות גם בדראגסטור הישראלי, כדוגמאת אסנס שנמכרים בסופר פארם (וכתבתי עליהם לא מעט המלצות על גבי הבלוג), ביוטיקר, וואו וסאקרה.
אם יש באפשרותכן להזמין אונליין, ממליצה לכן בחום לפקוד את מייקאפ גיק (לסקירה) וקולור פופ (לסקירה). גם חברות דראגסטור אמריקאיות כדוגמאת ניקס, אלף, ווט אנד ווילד, מילני ועוד רבות נוספות מאפשרות לנו ליהנות מאיפור איכותי במחירים נוחים למדי.
כמו כן, אתן תמיד יכולות לקפוץ לחנות העודפים של אלקליל המציעה עודפים של מאק, בובי בראון, קליניק, אסתי לאודר (ועוד מוצרים נוספים של המותג) בהנחות משמעותיות (פרטים על החנויות מצורפים בתחתית פוסט זה).
אופציה נוספת היא האתר גלאמבוט, המוכר מוצרי קוסמטיקה ״יד שניה״ (כתבתי על אתר זה כאן).

בסופו של דבר, כל אחת מאיתנו אחראית על עצמה, וכל אחת תעשה כראות עיניה. אבל, כמו כל דבר, כדאי להכיר את הסיכונים הקיימים בשימוש בקומסטיקה מזויפת, ולקבל החלטה מודעת בנוגע לשימוש במוצרים אלו.

ואם אתן כבר מתכננות להגדיל את האוסף, בלאק פריידי קרב ובא וזו הזדמנות מצויינת להתחדש במגוון מוצרים בהנחות משתלמות. מזמינה אתכן לעקוב אחר פוסט מבצעי בלאק פריידי שעלה לבלוג ויעודכן עם המבצעים בהמשך.

ועד הפעם הבאה, אם יש לכן מידע נוסף שרלוונטי לפוסט זה עדכנו אותי! אשמח לשמוע ולעדכן את הפוסט במידת הצורך.
נשיקות!
פיצ׳ה.

חנות העודפים של אלקליל נמצאת ברחוב הנחושת 10, רמת החייל ת״א.
שעות פתיחה:
ימים א,ג,ה בין השעות 18:00 - 10:00.
בימים ב,ה בין השעות 16:00 - 10:00.
שישי, לסירוגין בין השעות 13:00 - 09:00.
לפרטים נוספים התקשרו לטלפון 7696960 - 03

לצורך כתיבת פוסט זה, השתמשתי בכתבות הבאות (אם אתן מעוניינות להרחיב את הידע על זיופי קוסמטיקה):














20 תגובות:

  1. פוסט מעולה 👍👍 כל הכבוד על ההשקעה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! מקווה מאוד שזה יעורר כמה אנשים

      מחק
  2. את בטוח כבר יודעת שאני קוראת ואוהבת את כל הפוסטים שלך, אבל לדעתי זה אחד הפוסטים החשובים ביותר שכתבת עד היום.
    הלינק הולך להיות מועתק לתגובות שלי על איפור מזויף.
    מקווה שזה יפחית את כמות הבנות שיקנו את הזבל הזה.
    לסיכום: נהדרת! 3>

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יכולתי לסבול את חוסר המודעות לנושא, הפוסט כתב את עצמו.
      הלוואי ובנות יפסיקו לרכוש מוצרים מזויפים, זה הפרצוף והבריאות שלהן!

      מחק
  3. כל הכבוד שהעלית נושא כל כך חשוב, פוסט מצויין ואינפורמטיבי מאוד!

    השבמחק
  4. ראשית אני רוצה לציין שמאוד נהניתי לקרוא, את כתבת פשוט נהדר!
    ושנית, הנושא הזה כל כך חשוב ואני ממש שמחה שכתבת עליו!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...