Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שני, 31 בדצמבר 2018

להתראות 2018 || Bye Bye 2018

קלישאתי ככל שזה יהיה, אני מתקשה להאמין ש - 2018 הגיעה לסיומה.
כנראה שמתן לב שמבחינה הבלוג, 2018 התאפיינה בשקט כתיבתי בעיקר בגלל אינספור עיסוקים בחיי האישיים. כשאת עסוקה 24/7 הימים חולפים לך במהירות מטורפת, ומבלי שהספקת לומר "ניקוי כפול" השנה כבר הסתיימה. אז לרגל חגיגות השנה החדשה החלטתי להפשיל שרוולים ולכתוב פוסט חדש!

אני יודעת שאתן רגילות לסיכום שנה המבוסס על המוצרים ש"עשו לי את השנה", אך הפעם התחשק לי לכתוב פוסט קצת שונה. אני מתקשה להגדיר את ה - Theme שלו ולכן פשוט אזרום עם הכתיבה... אני אכתוב ואתן תקראו. מוכנות?



בייקינג הוא אחד הטרנדים המאוסים יחד עם אחת הנגזרות שלו, פודרה בננה. זוכרות את התקופה בה כולן רדפו אחרי אבקת האפייה המושלמת (ולא בשביל עוגה), כל יוטיוברית הייתה מלכלכת את כל החדר תוך כדי צילום סרטון ופוסטים עם שאילתות בנוגע לטיב הבייקינג הציפו כל קבוצת פייסבוק רעננה? 
נראה ש - 2018 הובילה את הטרנד המלכלך לנבכי היוטיוב וגרמה לכולנו להשאיר את האפייה למטבח (מדמיינת עוגה תפוחה בעודי כותבת שורות אלו).

Image result for baking powder
התמונה לקוחה מכאן.
זו רק אני, או שנראה ששפתונים מטאליים הולכים ונעלמים מנוף הביוטי העולמי?
אני מניחה שהטרנד דועך עקב חוסר עניין הציבור, או הרצון של כולנו להדחיק את האייטיז, אך אישית אני מחבבת שפתונים מטאליים ומתבאסת קלות שזמן החיים של טרנד זה היה קצר מדי. 

ואם כבר נגענו בדברים נוזליים ומטאליים בטיובה, בניגוד לדעיכת השפתונים המטאליים, 2018 הייתה שנת הצלליות הנוזליות. את הזרעים שחברת סטילה הניחה קצרו שלל חברות הקוסמטיקה, יוקרתיות ודראגסטוריות כאחת. הן נהדרות ל - Cut crease, מרימות בקלות כל מראה איפור ונהדרות למסיבות סוף השנה (ד״א, חלק מהגוונים יכולים לשמש כהיילייטר נוזלי, עוד נושא שהיה חם בשנה החולפת).
דווקא מאק שבעבר הייתה מובילת טרנדים בעולם הביוטי מזדחלת מאחור ורק לאחרונה השיקה ליין צלליות נוזליות (נחזור למאק בהמשך).

התמונה לקוחה מפוסט צלליות נוזליות שאני מתכננת לכתוב. סקרניות?

מבחינת העתיד נראה שמגמת האיפור הטבעי והמינימלי הולכת וצוברת תאוצה (טוב, איפור טבעי זה אחד מעקרונות היסוד של ״קמתי מאוחר ותגידו תודה שצחצחתי שיניים״). איפור טבעי מחמיא ומרומז מבוסס על עבודה נכונה, גוונים ניטרלים והעדפה של שכבות דקות מאשר שפכטל לתפארת.
החזרה לאיפור מינימלי מזכירה לי שהרבה זמן לא ראיתי שפתון ניוד בגוון העור שמוחק את השפתיים... האם נפטרנו גם מעונשו של זה?

תנועת המינימליזם הצרכני והמודעות הגוברת לנזק סביבתי חילחלו גם לעולם הביוטי ולא מעט צרכניות עברו לרכישה חכמה ואתגרי אמפטיז מספקים. קשה לי לומר האם העובדה שאני רוכשת הרבה פחות מוצרי איפור קשורה ישירות לכך שכמעט ולא כתבתי פוסטים בשנה האחרונה, או שפשוט קשה לרגש אותי ואני באמת לא צריכה עוד איפור. מותגי האיפור משיקים מוצרים חדשים בערך אחת לשבוע, דבר המקשה על רוב הצרכניות לעקוב אחר ההשקות הן מבחינת עניין והן מבחינה תקציבית. השוק עמוס לעייפה וגם ההברקות החדשות ביותר לא מחדשות לנו יותר מדי.
מבחינתי השנה האחרונה החזירה לי את ההנאה מאיפור as is; במקום מרדף אינסופי אחר מוצרים חדשים אני משתמשת במה שכבר יש לי באוסף, מגלה לא מעט מוצרים שנדחקו לפינה ועל הדרך מצליחה לסיימם.
מגמת המינימליזם הולידה טרנד של סרטוני דיקלאטר ארוכים להחריד העוסקים בשאלות הרות גורל סטייל ״האם להפרד מהפלטה הזו או לא״... אני תוהה האם 2019 תוביל לדיקלאטר מהסרטונים הללו?
ד״א, אם אתן מחפשות קבוצת תמיכה שמסייעת להפחית את הקניות האימפולסיביות וליהנות ממה שיש, הצטרפו לקבוצת Project pan.

שתי מילים ליוו את השנה האחרונה - ניקוי כפול. לא משנה היכן הבטתן, צמד המילים הללו הופיע בכל מקום. שלא תבינו לא נכון, אני משתמשת מדי יום בשיטת הניקוי הכפול (עוד מלפני שקראו לה ככה) וחושבת שהיא אידאלית לניקוי הפנים, אבל אני לא יכולה לשמוע עליה יותר. כן, היא שימושית. כן, היא יעילה. אבל למה צריך לחפור עליה?

באוגוסט 2018 כולנו צפינו בטקס ההספדה של פלטת Naked המיתולוגית. למי שלא הייתה על הפלנטה בעשור האחרון, פלטת נייקד הינה חלוצת הפלטות, זו שסללה את הדרך לעולם שלם של צבעוניות המעורסלת בתוך אריזת קרטון/ מתכת/ פלסטיק אחת.
בעולם של היום נייקד כנראה לא הייתה צולחת יותר מדי. זה לא שהצלליות בה לא טובות, הן עושות את העבודה (עובדה שאני משתמשת בה עד היום), אבל בתחרות של היום כנראה שהפלטה הזו לא הייתה מצליחה להתבלט ביחס לאחרות.
אם אתן חושבות שהספדת נייקד הייתה המילה האחרונה בנושא הפלטות ה"ערומות", תשמחו לגלות שאורבן דיקיי ממשיכים לחלוב את הפרה הזו וממש בקרוב משיקים פלטה ניודית חדשה.

זוכרות שדיברתי למעלה על מאק? נראה כי שינויים בהרגלי הרכישה של הצרכניות יחד עם השפע העצום בשוק נגסו בצורה כואבת גם בכיסה של ענקית האיפור. מי שבעבר הייתה מוקד עלייה לרגל של מכורות איפור ומאפרות מקצועיות, הופכת אט אט לחברה נוספת בשוק העמוס. אם בעבר כולנו ידענו שאין הנחות או מבצעים במאק, השנה תקרת הזכוכית הזו נופצה וזכינו ללא מעט הנחות בסניפי הרשת ובאתר המקוון. לקראת סוף השנה נתבשרנו על צעד נוסף בהנגשת המוצרים לציבור הרחב בכך שמוצרי מאק צפויים להימכר ברשת סופר פארם (בדומה לאחות לקבוצת אסתי לאודר, בובי בראון שנכנסה לסופר פארם מוקדם יותר השנה). יהיה מעניין לעקוב אחרי ענקיות הביוטי בשנה הקרובה... האם זו תהיה שנת המפנה?


בעיצומה של 2018 הפציעה בחיינו חברת איפור חדשה מבית סופר פארם והספימה כל פיד רענן בפרסומות אינסופיות. סכום כסף נכבד הושקע בהשקה של החברה החדשה ויחד עם מובילות דעת קהל ברשתות החברתיות, הכניסו ללקסיקון שלנו את המילה "מילוקה".
על אף הקמפיין המושקע והדיבור הנרחב על המותג, נראה שמשהו שם לא מתרומם... אינני אשת שיווק ואני רחוקה שנות אור מלעסוק בעולם השיווק, אבל גם אני מצליחה להבין שהשקת מותג חדש היא לא זבנג וגמרנו ובכדי להרים מותג צריך להשקיע לאורך תקופה ארוכה. בואו נראה מה יהיה עתידו של המותג בשנה הקרובה.

לפני סיום, מספר נקודות שראוי להתייחס אליהן בקצרה:

  • למה כולן מגלגלות אבנים על הפרצוף? אפשר הוכחות שזה באמת מועיל? (לפני שאתן שולפות תשובה, קראו את הכתבה הבאה).
  • אולי די עם הסקנדלים של היוטיוברים? עייפנו.
  • אני חושבת שאמרתי את זה גם בסוף 2017, אבל בחיאת, חלאס עם הקליקבייט! זה שיצא לך חצ׳קון זה לא משבר גלובלי ולא תקבלי פרס אמי על הופעתך בסרטון ״הפסקתי עם חבילות יח״צ״.

בנימה אחרת, זו הזדמנות לומר תודה לכל מי ששאלה אותי לאן נעלמתי. יש לי קהל קוראות מדהים ואני מתגעגעת אליכן מאוד... אתן מוזמנות להמשיך עם ההודעות האישיות, הן מחממות את ליבי ועושות לי נעים בבטן.


שתהיה לכולנו שנה נהדרת מלאה בצמיחה, עשייה ופריחה.
שלכן,
פיצ׳ה.

נ.ב אתן מוזמנות להוסיף סעיפים לפוסט זה. טרוניות יתקבלו בברכה.

11 תגובות:

  1. לגמרי טוב שחזרת! התגעגעתי ממש!!
    ונכוןןןן שמחכה מאד מאד לפוסט על צלליות נוזליות. לדעתי הבטחת כבר מזמן :-)

    השבמחק
  2. Logos can be designed by a number of people but it’s the skill level of the person that will determine what the logo ultimately looks like to the audience. It could be done neatly and nicely or could be done messily and speedily. Here are some elements that should be present in a logo if it is to be a great logo
    web design

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...