Powered by Jasper Roberts - Blog

יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

Yana Proviz Collection

איך מותג נולד? כמו תינוק, בהתחלה זה כואב, אח"כ יוצא החוצה וכולם שמחים... טוב, לא כולם שמחים, חלק מקטרים, אבל תכף נגיע לזה.
מותג איפור חדש נולד בארץ תחת חסותה של היוטיוברית והמאפרת המוכשרת יאנה פרוביז. כאחת המאפרות המוכשרות שיש בארצנו, זה רק היה עניין של זמן עד שיאנה תזכה למותג איפור הנושא את שמה. הרי כל מי שצפתה בסרטוניה של הגברת בעלת השיער החצוי (חצי שחור וחצי לבן) יודעת שמקצועיות, השקעה והקפדה על הפרטים הקטנים הולכים יד ביד עם שמה של פרוביז. אני מודה שאני לא ממש קהל היעד של יוטיוב, אני בחורה של המילה הכתובה, אך משהו ביאנה ובסרטונים שלה גורם לי לחזור כל כמה זמן לערוצה. כמו כן, אני מוצאת את עצמי עדיין לומדת ממנה טריקים ושטיקים מעולם האיפור.

אחרי ששיתוף הפעולה בינה לבין פלורמר הפך להצלחה מסחררת (נדבר על הסטיקים בהמשכו של הפוסט), הגיע הזמן שהמותג שלה, Yana Proviz יגיע לקדמת הבמה.


דריסת הרגל של המותג הינה בצורת ארבעה שפתונים מסקרנים, תחת הקולקציה Very Matte. אחרי חודשים רבים של עבודה השיקה יאנה את ארבעת הבייביז שלה וזכתה למגוון של ביקורותת בעיקר נוכח הטיימינג בהם הושקו השפתונים (לא רחוק מהשקת שפתוני אלין כהן וטום בר). כמובן שהיו לא מעט מפרגנות, אך מולם ניצבו שלל ביקורות בצורת "מאסתי בליקווידים", "למה כל היוטיובריות משיקות שפתונים נוזליים?" ועד "יקר לי מדי".
בעוד שאין ביכולתי להתווכח עם טענות הלקוחות (גם כי חלקן צודקות וגם כי רוב הטענות מבוססות על תחושה אישית), ניסיתי להכנס לנעליה של יאנה וחשבתי מה היו סיבותיה.
המסקנות האישיות שלי גרסו כי יאנה בחרה בשפתונים מכיוון שזהו מוצר ורסטילי מאוד שפונה לקהל יעד עצום (הרבה יותר מצלליות או מוצרי פנים לדעתי). מכיוון שאני מכירה את סוגיית משרד הבריאות שמערים קשיים על כל מוצר טיפוח או איפור שנכנס/ מיוצר בארץ, היה לי ברור שמחיר מוצר המיוצר בארץ לעולם לא יוכל להתמודד עם מוצרים המיוצרים בחו"ל ואינם נמכרים בארץ (קחו לדוגמא כל מוצר דראגסטור ותראו מה המחיר שלו בארץ ביחס למחיר מעבר לים).


אבל במקביל להשערותיי ומחשבותיי נוכח דעות הלקוחות, פניתי ליאנה ושאלתי אותה את השאלות הבוערות. יאנה כמובן נאותה לענות בצורה לבבית ואדיבה.

מה הסיבה שהליין הראשון שהשקת הינו ליין שפתונים נוזליים?

יאנה: הבחירה להתחיל עם שפתונים נעשתה מכמה סיבות. ראשית, מרבית האוכלוסיה משתמשת יותר בשפתונים מאשר צלליות, ולכן זהו מוצר שימושי יותר. אנחנו נוטות להחליף שפתונים על בסיס יומי, לפי מצב רוח ולפי לבוש.
שנית, הרצון שלי לתת מענה לדברים שמציקים לי בשפתוניים נוזליים כדוגמאת התפוררות, שכבות עבות, שפתון שיורד בצורה לא אחידה, היווצרות פאצ'ים ומראה גירי... כולנו מכירות את זה. התמקדתי באמת בצורה שהוא יורד ולאו דווקא בעמידות, כי באמת, בתור מאפרת המאפרת המון נשים איפורי ערב, כלות, סלבס ודוגמניות אני יכולה להעיד שעמידות היא דבר אינדוודואלי (הערת מערכת: תזכרו את הדרישות של יאנה מהשפתונים, בהמשך אתייחס לכך).

האם נראה עוד מוצרים מהמותג? האם נזכה לראות עוד גוונים לליין השפתונים?

יאנה: אני בהחלט עובדת על מוצרים נוספים. ואכן, יצאו גוונים נוספים בסדרה.

נשים רבות טוענות שמחיר השפתונים גבוה. נשמח להתייחסותך לעניין.

יאנה: לגבי המחיר, אני חושבת שאם אנחנו מסתכלים על השוק באופן כללי, זה פחות או יותר המחיר הממוצע. כמו שאת יכולה לראות, השקעתי בעיצוב מא-ת. ישנם מוצרים באותה הקטגוריה בשוק באותו מחיר, אבל בנראות די סטנדרטים ולא משהו שלא ראינו.
היה לי חשוב לתת לכל אחת מוצר מעולה בעטיפה יפה שכיף להוציא מהתיק! אומנם אני משוחדת, אבל אני לא חושבת שהמוצר שלי נופל באיכותו/ נראותו ממותגים גדולים ומוכרים אחרים.

איך הגעת לעיצוב היוקרתי הזה?

יאנה: לגבי העיצוב היה לי ברור שהמותג שלי יהיה חצי חצי - שחור ולבן, זה הכי אני.... אני מזוהה עם השיער שלי וזאת אני. רציתי לבנות את נראות המותג מההתחלה.
אני מאמינה שאם עושים צעד לפתוח חברה ולהשיק מוצרים, הם חייבים לתת מההתחלה את הטון והאמירה של המותג.
ידעתי שאני רוצה ללכת על קו גיאומטרי מינימליסטי (זה הסגון שאני הכי מתחברת אליו) יחד עם השילוב של שחור, לבן וזהב שתמיד אהבתי. אני אוהבת מוצרים מרובעים (זה לא מתגלגל מהשולחן וקל לצלם אותם. הערת המערכת - כמה שהיא צודקת... סיוט לצלם מוצרים עגולים!).
עיצוב המוצר לקח הרבה זמן, לא רציתי שיהיה ארוך מדי, עבה מדי או דק מדי. אני חושבת שמבחינת הממדים יצא בול!
בהתחלה רציתי שגם המילוי בפנים יהיה מרובע, אבל כשקיבלתי דוגמאות ומילאנו אותן, הבנתי שדווקא כדאי "לשבור" את הצורה הריבועית עם סיומת עגולה. אני חושבת שהתוצאה הסופית יותר עם "פלואו" -  יש זרימה בעיצוב.

תודה יאנה על התשובות המפורטות! והאמת, כל מה שיאנה אמרה בא לידי ביוטי בשפתונים. בין אם מדובר בפורמולה והדגשים שיאנה ציינה, ובין אם מדובר בעיצוב המוקפד של המוצרים (אתן מוזמנות להציץ בסרטון ההכרזה של יאנה בו היא מדברת על כל נושא ההשקה).


אז יאללה, בואו נתחיל בסקירה. קודם כל, נדבר על העיצוב. עוד כשראיתי את השפתונים לראשונה באינסטגרם, לא יכולתי שלא להתרשם מאריזתם. תוך כדי גלילת האינסטגרם רפרפתי על תמונת שפתונים שבמבט ראשון נראו לי ככאלו השייכים לטום פורד. עצרתי לשניה את הגלילה וראיתי שהם מפורסמים תחת החשבון של יאנה עם אזכור לליין המוצרים שלה (כי אם כבר להתבלבל, אז עם טום פורד). היש יותר יוקרתי מזה?
השפתונים מגיעים באריזת זכוכית מרובעת ושקופה דרכה רואים את גוון השפתון. מכסה השפתונים מרובע גם הוא כאשר שתיים מפאותיו צבועות לבן והשתיים האחרות שחור (ממש כמו שערה של יאנה). חיבורי המכסה וקו המתאר העליון של השפתון צבועים בזהב.
על קצהו העליון של המכסה מוטבע בשחור הכיתוב YP, סמל המותג החדש שנולד. כמו כן, על אריזת השפתון עצמו נכתב בשחור שמה של יאנה. בתחתית כל שפתון תמצאו מדבקה מרובעת ועליה את שם הגוון.


בעת פתיחת השפתונים והנחתםן לא מתפשט ניחוח עז כלשהו. כן כן, מה שאתן קוראות. כפי שאתן יודעות, אני סופר רגישה לריחות (הרי כבר תייגתי שפתון בניחוח מוקוליט) ו - 99% מהשפתונים הנוזליים שניסיתי הגיעו עם ניחוח כזה או אחר שלא ממש אהבתי. והנה, לשפתונים של יאנה כמעט ואין ריח (ותאמינו לי, רחרחתי אותם במשך כמה דקות). אם ממש מתאמצים, ניתן להבחין בניחוח וניל סופר עדין, אך תסמכו עליי כשאני והאף הבעייתי שלי אומרים שהוא אינו מורגש כלל.


השפתונים מגיעים עם אפליקטור ספוג נוח לעבודה, המאפשר הנחה מדוייקת של הנוזל תוך כדי ליטוף קליל של השפתיים. באמצעות האפליקטור קל לתחום את השפתיים ולהניח את נוזל השפתון בתוך האזור התחום.


אוקיי, הגיע הזמן לדבר על הפורמולה של השפתונים. ראשית, כולם מגיעים עם פורמולה נוזלית. כזו שאם מניחים לא נכון נוזלת לקצות השפתיים. לכן, בכדי ליהנות מהמוצר יש להתחיל עם כמות מינימלית של חומר, ולהוסיף במידת הצורך. יש לציין שהשפתונים מעט מכתימים, כך שבמידה ואתן מפקששות ומורחות מעט שפתון על העור, נקו זאת במהירות המיידית בכדי שלא ישאר לכן צבע באזור הפספוס.
שנית, הם לא מתקבעים בעת ההנחה ועליכן להמתין מעט בכדי שהם יתקבעו על השפתיים (ד"א, הם מתקבעים מהר יותר על השפתיים מאשר כסווטצ' על היד). 3/4 מהשפתונים אטומים כבר בשכבה הראשונה, אך אם בכל זאת בא לכן להוסיף שכבה נוספת, חכו מספר דקות בכדי שהראשונה תתייבש כמו שצריך.
השפתונים אינם מורגשים כלל על השפתיים, ממש ללכת עם ולהרגיש בלי. הם נחים על השפתיים כשמיכת משי דקה, אינם מייבשים או מתפוררים ובעיקר מעניקים לשפתיים צבע עז בגימור מאט. על אף שאינם מייבשים, הם כן עלולים להדגיש יובש קיים בשפתיים, כך שאם אתן סובלות משפתיים יבשות וסדוקות, דלגו עליהם עד שהבעיה תסתדר.
עמידות השפתונים בינונית ועליי הם החזיקו מעמד בערך כארבע שעות. בדומה ללקיווידים אחרים, גם הם לא התמודדו עם אוכל שמנוני.
כמובטח, השפתונים ניתנים לחידוש ואינם הופכים לצ'אנקים כאשר מוסיפים שכבה נוספת כשהשפתון מתפוגג. השפתון יורד מהשפתיים בצורה חיננית ואינו מתקלף או מתפורר.
כפי שציינתי מעלה (הכתמת העור שסביב השפתיים במקרה שיוצאים מהקווים), לשפתונים אפקט של סטיין, ולכן גם כאשר השפתון מתפוגג, הוא משאיר שארית גוון על השפתיים.

Very In Love - שפתון ניודי חמים עם נגיעה של חום כתמתם. מדובר על גוון ייחודי להפליא (חשבתי שיש לו דיופ באוסף שלי מקולקציית KVD, אך יש בינהם שוני כפי שמיד תיווכחו) המתאים למענד רחב של גווני עור. מדובר על גוון יומיומי שמסתדר עם כל איפור שתבחרו.



Very Pretty - שפתון בגוון ניוד ורדרד. מסוג הגוונים הקלאסים והסולידים, שמתאים לבנות האוהבות שפתון בגוון הדומה לצבע השפתיים הטבעי שלהן.


Very Perky - שפתון בגוון ורוד פוקסיה זעקני עם תת גוון כחלחל. אני מודה שאני לא ממש בקטע של שפתונים ורודים, במיוחד דומיננטים, אך הגוון הייחודי שלו (יחד עם הפורמולה הכיפית) בהחלט מעוררים אצלי תחושת חמימות ורצון להשתמש בו. מדובר על גוון מדוייק לחובבות הפוקסיה.


Very Luscious - שפתון בגוון אדום זועק בעל תת גוון קר. כחובבות שפתונים אדומים, ידי אוטומטית נשלחה אליו, ולא יכולתי שלא להתפעל מצבעו המדויק והמחמיא. מה שכן, הפורמולה שלו מעט יותר נוזלית משל שאר השפתונים בקולקציה, ולכן יש למרוח אותה בשכבות סופר דקיקות בכדי שהיא תתייבש כמו שצריך (לוקח לו קצת יותר זמן מאשר האחרים להתייבש). קחו בחשבון, במקרה שלו לא מספיקה שכבה אחת ויש למרוח לפחות שתיים.


 תמונה קבוצתית:


לנוחיותכן, ערכתי השוואה בין שפתוני יאנה פרוביז לגוונים נבחרים של עפרה, אלין כהן ו - KVD. כפי שאתן יכולות לראות, Very In Love מזכיר את KVD - Double Dare, אך מעט יותר עמוק ממנו.
הגוון האדום, Very Luscious יותר עמוק וקר מאטלנטיק סיטי של עפרה ומיי לין של אלין כהן. Very Perky פחות סגלגל מקנקון של עפרה.


אתן יכולות לא להתחבר לגל השפתונים הנוזליים שסוחף את עולם הביוטי הישראלי, וזה לגמרי בסדר. בסופו של דבר כל אחת מאיתנו אחראית לכיסה ולפרצופה, ואם מוצר כזה או אחר לא לרוחינו, תמיד אפשר לוותר עליו (מזל שיש שפע, וכל אחת יכולה למצוא את מבוקשה).
בסופו של דבר, להשיק ליין איפור זה לא דבר של מה בכך. נראה שיאנה חשבה והשקיעה רבות בבייבי החדש שלה, וההשקעה בהחלט ניכרת בפרטים הקטנים. הגוונים הקלאסיים שבחרה יאנה כהכרות עם המותג פונים לקהל רחב, שכן גם חובבות הניודים וגם חובבות הגוונים הזעקניים יכולות למצוא את עצמן בקולקצייה הנ"ל.
מחירו של שפתון עומד על 89 שקלים, מחיר לא זול, אך ממוצע ביחס לשפתונים דומים בשוק. לטעמי, המחיר הגיוני נוכח העיצוב וההקפדה על הפרטים במוצר. מי שדברים אלו חשובים לה ומוכנה לנסות מוצר חדש, כנראה תתחבר לשפתונים. מי שלא... ובכן, לא חסרות אלטרנטיבות.
את השפתונים ניתן להשיג באתר של יאנה  או בגילטי החל מיום א', 20.8.17 בשעה 11:00 בבוקר (שימו לב, תוכלו לרכוש באנדל של ארבעת במחיר של 300 שקלים במקום 356).
וליאנה אני מאחלת המון הצלחה בדרך החדשה! מחכה לראות את שאר המוצרים שאת רוקחת.


ואם כבר עסקנו ביאנה, אני רוצה להתייחס לשני הסטיקים שהשיקה לאחרונה יחד עם פלורמר. לפני כחודשיים בערך הושקו שני סטיקים לפנים, האחד להארה והשני לחיטוב.
הסטיקים מגיעים באריזה שחורה ועגולה, ובכדי להוציא את החומר יש לסובב את אריזת המוצר. אריזת המוצר השחורה מעט משעממת לטעמי, שכן פלורמר כבר הוכיחו בעבר שהם יודעים לייצר אריזות מסקרנות וחדשניות. בפועל, שני הסטיקים מגיעים באריזה שחורה ודי משעממת, ואין הבדל בין אריזת ההיילייטר לאריזת סטיק הקונטור (בכדי להבדיל בינהם צריך לקרוא את הכיתוב על דופן האריזה או על תחתיתה).


YanaProvizXFlormar - Bright Champagne הינו היילייטר קרמי בגוון שמפניה ורדדה. המרקם שלו נעים למריחה והוא מעט חמאתי, מה שמאפשר הטמעה מושלמת של ההיילייטר לעור. אני מורחת אותו על מייקאפ, והוא אינו מוריד את המייקאפ שתחתיו הוא מזיז אותו על הפנים.
ההיילייטר מייצר הארה עדינה ומחמיאה, שתתאים לעור בהיר עד בינוני. לדעתי, הוא יהיה בהיר מדי לעור כהה.
אינני מוסיפה היילייטר אבקתי מעליו, והוא מצליח להחזיק מראה איפור מואר ובוהק במידה הנכונה. הוא עמיד ונשאר במקומו שעות ארוכות, גם בחום הנוראי של אוגוסט.


YanaProvizXFlormar  - Sculpting הוא ברונזר קרמי בגוון חום קר. על אף שהוא מצוייד בפורמולה נעימה ורכה, אני מוצאת שאני פחות נהנית להשתמש בו. בעת השימו במוצר אני מניחה כמות מזערית של חומר, אך הוא דומיננטי מדי עבור גוון עורי (וכן, אני מטמיעה אותו לתוך המייקאפ). בדומה להיילייטר, הוא אינו גורף את המייקאפ או מסיר אותו, אך משהו בשילוב שלו עם גוון עורי לא עובד, והוא בהחלט מורגש על העור, ולא בצורה חיובית.
עמידותו גבוהה, והוא נשאר במקומו לאורך כל היום.
אני יודעת שיש בנות שממש אוהבות אותו, כך שייתכן ולכן הוא יהיה נהדר.


מחיר מוצרי הסטיק עומד על 79 שקלים ואני מקווה שאולי נשאר מהם משהו בסניפי פלורמר.


זהו, מקווה שהצלחתי לעזור לכן להחליט האם לרכוש את השפתונים והסטיקים.
ועד הפעם הבאה,
נשיקות!
פיצ'ה.

*גילוי נאות - המוצרים התקבלו לסקירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...