Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שלישי, 13 באוקטובר 2015

Peru 2015- Less Makeup, More Freedom

הפוסט הקרוב הולך להיות שונה מעט מפוסטים אחרים בבלוג.
הבלוג מוגדר כבלוג איפור, טיפוח, לקים ומוצרים חדשים בשוק וככזה הוא מתעסק בעיקר במוצרים הנוגעים באחד מהתחומים הללו. בשגרת היום יום שלי, איפור וטיפוח בהחלט מעסיקים אותי לא מעט, החל מאיפור הבוקר אותו אני מבצעת יום יום ועד לכניסה למיטה בלילה, כאשר אני מתמרחת בשלושה קרמים לפחות.
אם אתן עוקבות אחרי בפייסבוק ובאינסטגרם ודאי שמתן לב שהעלתי מספר תמונות מהמדינה פרו. הטיול עצמו לא ממש הסתדר עם איפור וטיפוח, שכן נסענו לטיול טרמילאים (זה מה שקורה כשאת נותנת לו לבחור את יעד החופשה שלכם) וכאשר את ישנה באוהל ועושה "הייקינג" כל היום, איפור די מיותר (כן, פגשתי אלפקה כאשר אני נטולת איפור. היא נבהלה קלות, אך לאלפקה שלום).
ועל אף זאת, קשה להוציא את הפיצ'ה ממני, וכמו כל מכורה חזרתי למייקאפ גם כאשר הוא לא היה הכרחי.
את הפוסט הקרוב חילקתי לשלושה מקטעים, בראשון אציג לפניכן את התהיות והמחשבות בנוגע למוצרים שיש לקחת לטיול מסוג זה (כולל פירוט על המוצרים שלקחתי בסופו של דבר). בחלקו השני אציג לכן את רכישותיי (היו מעט מאוד) ובחלק האחרון, תוכלו ליהנות ממס' תמונות מהטיול.

הטיול לדרום אמריקה בכלל ולפרו בפרט, לרוב אופייני לגילאי 20-22, לאחר השחרור משירות צבאי. רוב המטיילים אורזים את פקלאותיהם לתקופה ממושכת, ונודדים בין שלל מדינות דרום אמריקה.
אנוכי, ממש לא משוחררת טרייה (יותר נכון זוכרת במעומעם את גיל 22), חובבת נוחות ופינוקים, לא מתה על אוהלים, מתאפרת סדרתית ובעלת העדפה לאירופה וארה"ב. ועל אף זאת, מצאתי את עצמי מטפסת לגובה של 4600 מטר בכדי להגיע להר הסלקנטאיי. למה? זה הזמן להאשים את בן הזוג בבחירתו המוזרה לטייל במקום לעשות שופינג (אספר לכן סוד, בלי שהוא ידע.. אני אוהבת נופים והליכות וטבע בהחלט עושה לי את זה... רק בבקשה, בלי חרקים ומעופפים).
את נעלי העקב שארזתי לשאנז א-ליזה החלפתי בנעלי הרים. את השמלות המתנופפות החלפתי בדגמ"חים מתפרקים ואת המחליק והפן החלפתי בקוקיה. כך מצאתי את עצמי מתמודדת עם השאלה המהותית "מה לעזאזל אורזים לטיול טרמילאים?".
שני דברים עמדו מול עיני בעת האריזה- האחד, את כל הציוד אצטרך לסחוב על הגב במוצ'ילה (למי שלא בקיאה בסלנג הטרמילאי, מוצ'ילה זה בעצם תיק גב גדול) ואינני מעוניינת להכביד על עצמי (בכל זאת, כבר ארזתי את כל ציוד החורף שלי והוא שקל לא מעט). הדבר השני שלא יכולתי להתעלם ממנו הוא העובדה שאיפור לא ממש הכרחי בטיול מסוג זה ועדיף להשאירו בבית (גם סחיבת שלל קרמים אינה הכרחית, שכן הם תופסים מקום וככל הנראה לא יהיו שימושיים עבורי).
לבסוף, לאחר שעה של בהייה חסרת תכלית באוסף האיפור שלי, גיבשתי תמהיל מוצרים מנצח. החלטתי שאני מעדיפה להשקיע בכיסוי ולהשאיר את הצלליות בארץ.
הטיול שילב בין טראקים שנמשכו מספר ימים, לבין 2 ערים גדולות (קוסקו ואריקיפה). במהלך טיולי השטח לא התאפרתי (הקפדתי רק על מקדמי הגנה), אך כאשר שבנו העירה, התעורר בי חשק עז לחזור ולהיראות כמו בחורה מאורגנת (כך גם כאשר יצאנו בערבים).
בחרתי לקחת עימי את המייקאפ Liquid Halo של סמאשבוקס ואת ה-CC Cream של חברת בורז'ואה. במהלך הטיול העור שלי לא היה במצב מיטבי, ולכן צצו להם לא מעט פצעונים לאורך הדרך. כאשר התאפרתי הקפדתי לשלב בין הסיסי קרים למייקאפ, וכך הצלחתי לסדר לעצמי עור פנים חלק ואחיד.
החלטתי לקחת עימי את הקונסילר האהוב עליי, Pro Concealer של חברת La Girl. אני מאוד אוהבת את הקונסילר הזה, ומבטיחה לכן כי בקרוב מאוד אעלה סקירה מפורטת עליו.
מכיוון שאני בעלת עור מעורב ומעדיפה גימור מאט לעור, בחרתי לקחת איתי את פודרת Silk Edition של חברת בורז'ואה (הפודרה מגיעה עם מראה גדולה יחסית, ולכן גם שמשה אותי על תקן מראה ניידת לאורך הטיול).
הסומק שנבחר למטרת צביעת הלחיים הוא Like Doll -Luminys Blush של פופה. אני מאוד אוהבת את הגוון שלו, לצד העובדה שהאריזה שלו די מסיבית ושרדה יפה את כל תלאות הדרך.
הבחירה הקשה ביותר שלי הייתה בנושא השפתונים. אני אוהבת גוונים דומיננטים ובולטים (למשל אדום על כל גווניו), אך מצד שני, הנחתי שעדיף להתמקד בגוונים טבעיים ולחותיים. לבסוף בחרתי לקחת שני גוונים. האחד, Beaujolais של ללין, שפתון לחותי בגוון סגול שזיפי נהדר, והשני הוא שפתון בגוון לא נודע (הכיתוב על האריזה נמחק לחלוטין) מסדרת Mega Lipstick של חברת וואו. לפני הנסיעה חשבתי לקחת גם שפתון עמיד, אך בפועל טוב שלא לקחתי שכן לכל אורך הטיול סבלתי מיובש בשפתיים (וכידוע, שפתונים עמידים לא מסתדרים עם יובש).
Mega Lipstick היא סדרת עפרונות שפתיים שמנמנים (צ'אביז) שלמיטב זכרוני מונה 6-7 גוונים. אני גיליתי אותה לפני קצת יותר משנה, כאשר רכשתי שני גוונים לניסיון.
כאשר ניסיתי לראשונה את העפרונות גיליתי פורמולה לחותית ונהדרת, כזו הנמרחת בקלילות ואינה מייבשת את השפתיים. שני הגוונים שרכשתי הפכו לדיירי קבע בתיק האיפור הנייד שלי (זה ששוכב לו בתחתית התיק היומיומי שלי).
לצערי, הכיתוב על העפרון שבתמונה נעלם ולכן אינני יכולה לדווח מה מספרו. מצד שני, אני בטוחה שתצליחו למצוא אותו בוואו מכיוון שהסדרה אינה מונה כמות גדולה של גוונים.
השפתון קל להנחה הודות לצורת העיפרון, ועמידותו סבירה (אינו שורד ארוחה, אך מצליח להתמודד עם שתיה).
המחיר ידידותי למשתמשת ועומד על 15 שקלים.

אחרי שסיימנו את סאגת אריזת האיפור, נעבור לסאגה הבאה- אריזת מוצרי הטיפוח. הדבר האחרון שחפצתי בו היה לסחוב אריזות גדולות ומסורבלות של מוצרי טיפוח.
נסיעות לחו"ל הן שעתם היפה של האריזות המוקטנות. בדר"כ אני אוגרת את האריזות הללו בדיוק בשביל היום בו אצטרך לארוז מזוודה ולבחור את מגוון המוצרים שיצטרפו לביקור בארץ אחרת.
בכל הנוגע לשיער, הבחירה הייתה מאוד קלה. זרקתי לתיק הטיפוח את Balacing Shampoo, מסיכת ההזנה Noursing Mask ושמן ההזנה Oil Treatment של אמיקה. אני משתמשת במוצרים אלו בשגרה, וכפי שכתבתי בעבר הם נהדרים לשיערי המוחלק.
סבון הפנים שנארז שייך לחברת ערוגות הישראלית, אותה הכרתי הודות לליהי מהבלוג "מי הזיז את הפצירה שלי". בזמנו הזמנתי 2 ערכות התנסות של החברה, ואני מבטיחה להעלות סקירה בהקדם (הפוסט מתעכב מעט, עמכן הסליחה).
בכל הנוגע ללחות, בחרתי לארוז את סרום הלחות Anti Shine Pure Refining, שהוא בעצם קרם לחות שזכה לטייטל סרום. בחרתי בו בעיקר בזכות העובדה שהוא הצליח להעלים פצעונים שהופיעו על פניי בעבר.
החלטתי גם לקחת עימי קרם עיניים, ובחרתי ב- Anti Wrinkle Eye Cream של ד"ר עור בעיקר הודות לאריזה הקטנה והנוחה שלו.
מכיוון שנארז איפור, הייתי חייבת גם להתמודד עם ההסרה שלו. למטרה זו רכשתי בדיוטי פרי את המגבונים להסרת איפור של Pure Body, והם בהחלט הוכיחו את עצמם לאורך הטיול (ותודה לחברתי ליאן על ההמלצה המוצלחת).

לפני סגירת תיק הטיפוח, זרקתי אליו עוד שני מוצרים. הראשון היה קרם לחות מוקטן בניחוח Sweet Tea של OPI (אני מטורפת את קרמי הגוף של OPI! הניחוח שלהם נהדר, הם נספגים במהרה ומותירים עור רך ונעים למגע). השני, Nail Envy- Bubble Bath, מוצר נוסף מבית OPI המשלב את מחזק הציפורניים הנהדר של OPI, נייל אנבי יחד עם גוון ורוד עדין. באחד מהפוסטים הקרובים אסקור מוצר זה, אך בינתיים אני יכולה לדווח שעל אף שכאשר הוא הגיע אליי לא הבנתי למה אני צריכה אותו, בטיול הוא הוכיח את עצמו כמוצר נהדר (שמר על ציפורניי חזקות ומטופחות).

מוצר נוסף שבמהלך הטיול הפך אצלי ל"מציל חיים" (לא פחות ולא יותר) הוא השמפו היבש של אמיקה, Perk Up Dry Shampoo של חברת אמיקה (בטוחה שכבר נתקלתן בו בבלוג זה או אחר).
בעוד שבארץ המוצר הוא בגדר אקסטרא טיפוחית לימים בהם השיער מעט שמנוני ואני מתעצלת לחפוף, בטיול הוא היה מוצר הכרחי עבורי. מכיוון שחלק מהטיול היה טיול שטח, היו ימים שמקלחת לא ממש הייתה בנמצא (או שיכולתן ליהנות ממקלחת קפואה באגם) וחיפשתי פתרונות לשיערי הסורר. לאחר יומיים ללא חפיפה, השומן שעל שיערי הפך לבולט והזדקקתי לפתרון מיידי. לאחר התארגנות קלה, הרמתי את השמפו היבש של אמיקה והתזתי קלות על שיערי. התוצאה לאחר השימוש הייתה כלאחר חפיפה, השיער נראה טוב יותר והפריזורה נשארה בצורה מסודרת לאורך היום.
השמפו היבש Perk Up מבוסס על עמילן אורז טבעי לספיגת שומן עודף או לכלוך, בשונה ממוצרים אחרים המבוססים על טלק (שנוטה להשאיר גוון לבן על השיער). עמילן האורז שבמוצר בהחלט עושה את העבודה, הוא מצליח לספוג את השומן שעל השיער ולהותיר אותו רך, נעים ובעל ניחוח משגע.
הפורמולה של השמפו קלילה, איננה מכבידה על השיער, מוסיפה נפח חינני ומרעננת את מצב התסרוקת בין החפיפות.
פלוס נוסף שחשוב עבורי הוא העובדה שהשמפו מתאים לשיער שעבר החלקה.
את השמפו יש לנער לפני השימוש ולרסס ממרחק של 20 ס"מ (לא לרסס קרוב מדי! אתן רוצות לפזר את המוצר בצורה אחידה על כל השיער). לאחר ההתזה אני מספיגה את המוצר לשיער באמצעות האצבעות ויוצאת לדרך (לפעמים אני מסרקת לאחר ההתזה, ופעמים אחרות פשוט משאירה את השיער מבולגן קלות).
אני מודה שלא הייתי בטוחה אם לקחת את המוצר או לא, אך בדיעבד זו הייתה החלטה נהדרת. המוצר עשה את עבודתו בצורה כ"כ טובה, שאני כבר מתכננת על הזמנתו פעם נוספת.
מחירו אינו זול ועומד על 100, אך במקרה הזה ההשקעה בהחלט הכרחית עבורי. ניתן להשיגו (בדומה לשאר מוצרי אמיקה) באתר גילטי.

פה בערך מסתכמת רשימת המוצרים שארזתי עימי (אה כן, לקחתי גם קרם הגנה לפני של ד"ר עור אותו סקרתי כאן, וקרם הגנה לגוף של חברת סקארה שיופיע בבלוג בעתיד).

כאשר חזרתי ארצה הדבר שחשקתי בו יותר מהכל היה המקלחת שלי. אחרי תקופה ארוכה של מקלחות קצרות ויעילות, שמחתי לחזור למקלחת המפנקת שלי, בה המתינו כל מוצרי הטיפוח האהובים עליי.
באמבטיה המתין לי בסבלנות Shower Gel- Iris Bleu של החברה הצרפתית האהובה עליי, L'occitane.
ג'ל הרחצה אירוס כחול & אירוס לבן הוא מוצר שהופך את האמבטיה מפעולה שגרתית אותה מבצעים יום יום, לפינוק יוקרתי בניחוח פרחוני שנשאר לאורך זמן.
הייחודיות של ל'אוקסיטן לדעתי היא העובדה שהם מצליחים לרקוח ניחוחות שאופיינים כ"כ להם (בדומה לסדרת הורבנה או השקדים).
ג'ל הרחצה הוא חלק מקולקציית La Collection de Grasse, קולקציית בישום הכוללת ניחוחות נפלאים המשלבים מרכיבים טבעים וניחוחות יסמין וברגמוט, מגנוליה ופטל שחור, וניל ונרקיס ותה ירוק יחד עם תפוז מר.
ג'ל הרחצה משתנה לקצף עשיר כאשר הוא בא במגע עם מים, והוא מבשם את העור בניחוח פרחוני מרענן.
המחיר אינו זול ועומד על 100 שקלים בעבור 250 מ"ל, אבל אם אתן מחפשות ניחוח מפנק ולא שגרתי, זה המקום להשקיע.
אפשר להשיג בחנויות ל'אוקסיטן או באתר החברה.

מוכנות לחלק השני של הפוסט? ובכן, פרו היא לא בדיוק מוקד קניות עולמי. אפשר למצוא פה ושם דברים, אבל היצע המוצרים לא ממש נרחב והמחירים זהים למחירי הארץ. מצאתי מוצרי איפור יוקרתיים, אך מחיריהם ממש לא היו משתלמים. כנ"ל לגבי לקים של חברות כמו OPI או אסי.
אני מודה שכמעט ולא חיפשתי קניות. מטרת הטיול הייתה חופש, טיולים ושקט, ואותם הצלחתי להשיג.
ביום האחרון של הטיול נשארנו בעיר "אריקיפה" בה רכשתי מעט מוצרים.
המוצר הראשון שנרכש היה הלק Pacific Blue של Sally Hansen. הלק הזה נמצא בווישליסט שלי כבר 4 שנים, ואיכשהו מעולם לא הגעתי למצב של רכישתו. כאשר הבחנתי בו במקרה באחת החנויות באריקיפה (מצטערת, אין לי כתובת או שם רחוב) במחיר של 12 שקלים, לא חשבתי פעמיים ורכשתי אותו.

בפרו תמצאו רשת קניונים העונה לשם Saga Falabella ואפשר למצוא אותה בערים הגדולות כדוגמאת לימה, אריקיפה, איקה וכו'. אני ביקרתי בסניף אריקיפה, שהיה יחסית ריק (אולי בסניף לימה יש יותר בני אדם).
המחירים אינם זולים מהמחירים בארץ, היצע המוצרים ממש לא נרחב ובסה"כ אין ממש טעם לרכוש שם, כאשר אפשר להזמין את המוצרים ארצה במחיר נמוך יותר.
מצאתי סטנד חביב עם מחירים שפויים של חברת Maybelline  בו אספתי את הקונסילר המהולל Age Rewind, לק בגוון כתום אפרסקי (Orange Cool שמו) ושני שפתונים לחותיים  מסדרת Baby Lips (אחד בגוון ורוד בייבי, Pink Punch והשני שקוף, Quenched שמו).
בנוסף מצאתי בקניון חנות קוסמטיקה בשם Sally Beauty שמציעה בעיקר מגוון רחב של לקים ומוצרי שיער (וגם מוצרי איפור של מותג הבית Sally Girl). איתרתי לקים של OPI ו-China Glaze, אך המחירים היו זהים למחירי הלקים בארץ. כן מצאתי לקים בגודל מיני של מותג הבית, ואימצתי שניים שבקרוב יקבלו במה בבלוג.
בקוסקו אימצתי לחיקי את Nivea Men- After Shave Balm. רגע, למה אימצתי אפטר שייב? זיפים עוד לא יצאו לי ואין לי צורך בגילוח סנטרי באופן יומיומי, אבל אם אתן עוקבות אחרי היוטיוברית האהובה Nikkitutorials, ודאי ניתקלן בהמלצתה החמה על המוצר, כאשר היא משתמשת בו כפריימר.מכיוון שהוא עמד מולי במחיר נוח של 20 שקלים, לא יכולתי לוותר עליו (על התרשמותי ממנו אפרט בהמשך).
שלושה מוצרים נוספים שחיכו לי בארץ (מכיוון שנרכשו בדיוטי פרי שלנו) הם קרם לחות (Mad About You), נר (Sweet Pea) ואקווה ג'ל לחיטוי הידיים של חברת Bath and Body האהובה. המחירים של Bath and Body בדיוטי פרי סבירים, במיוחד לאור העובדה שבכדי להניח את ידינו על מוצרי החברה יש לערב שילוח בינ"ל (או לשלם 80 שקלים לקרם גוף ברשת לבידו). בעבור קרם הגוף שילמתי 13.90$ ובעבור הנר 12.90$. המוצרים נמכרים במבצע של 3+1 ויש מבחר חביב של מוצרים (בעיקר של קרמים ובודי מיסטים). אישית, אני משוגעת על הג'ל ניקוי שלהם, ולכן לקחתי כמה כאלו במחיר של 2.90$ לאחד.
לסיום, ביום האחרון הסתובבתי מעט בעיר אריקיפה ומצאתי סלון יופי שהציע מניקור עם מוצרי אסי וקולור קלאב. נכנסתי פנימה ובספרדית מקרטעת ביקשתי החלפת לק. המקום נקרא Toques, ואם אתן מבקרות באריקיפה, המקום ממש קרוב לכיכר המרכזית.
אני בחרתי לשלב טורקיז מושלם מבית Color Club, ושמו הוא Age Of Aqarius יחד עם Essie- Hors D'oeuvres.


כפי שאתן מבינות, הקניות היו חלק מאוד קטן בטיול, בעיקר כי לפרו לא היה ממש מה להציע לי בתחום זה.
הטיול היה כ"כ מיוחד שקשה לי לתמצת במילים את כל החוויות שעברנו לאורך תקופה של שלושה שבועות. אני כן יכולה לומר, שהניתוק מכל מהשגרה וכל ההתרחשויות בארץ בהחלט עשו לנו טוב, הן מבחינה אישית והן מבחינת הזוגיות שלנו.
אם אתן מחפשות טיול לא שגרתי, המשלב בתוכו מגוון רחב של נופים (החל מפסגות מושלגות ועד לג'ונגלים סבוכים), פרו בהחלט תתאים לכן.

אם תרצו אשמח לשתף במסלול שלנו ובהמלצות שלי למסלולים וטראקים, אך לבנתיים אשאיר אתכן עם תמונות נבחרות מתוך מאות התמונות שצילמתי לאורך הטיול.

Cuzco

עגלות מלאות בפירות. לא לוותר על אננס

טראק הסלקנטאיי


Soray Pampla
סלקאנטיי

La ceja de Selva jungle
  Machu  Picchu

Machu Picchu
Salinas
אגם טיטיקקה
קניון קולקה
התכנון המקורי היה לסיים את הפוסט בהגרלה להמתקת החזרה לשגרה לאחר החגים. בפועל, המציאות הישראלית לא ממש מעוררת חשק כרגע לפעילויות מסוג זה, ולכן הפעילות תדחה לימים שקטים ורגועים יותר.

מאחלת לכולנו לעבור את התקופה המטורפת הזו, ולחזור ולהתעצבן על איחורי רכבת ופקקים בכניסה לת"א.

*גילוי נאות- ל'אוקסיטן ואמיקה התקבלו לסקירה.

8 תגובות:

  1. פרו מהממת! יצא לך להתגלש על הדיונות חול באיקה או לשתות אינקה קולה? 2 חויות כיפיות במיוחד :)

    השבמחק
  2. אני פה בכלל בשביל התמונות! איזה נוף משגע 😍
    שמחה שחזרת בשלום ושנהניתם ביחד ושמחה שהראית צדדים שפויים באיפור בדרכים :)

    השבמחק
  3. לקחת אותי עשר שנים אחורה! וגם אני משוגעת על אמיקה

    השבמחק
  4. נהניתי מהתמונות באינסטגרם במהלך הטיול ונהניתי לא פחות מהפוסט. סחתיין על הזרימה עם הבן זוג

    השבמחק
  5. כל כך הרבה מוצרים מוצלחים בפוסט אחד, שלא לדבר על הנופים :) שמחה שחזרת!

    השבמחק
  6. פרו מדהימה!
    אני זוכרת את טיול אחרי הצבא לתאילנד. אני חושבת שלקחתי איתי רק קרם לחות עם הגנה מהשמש ועיפרון שחור ;)
    תמונות נהדרות והפוסט משעשע :)

    השבמחק
  7. פרו נראית נפלאה! שמחה שנהניתם!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...