Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שבת, 12 בספטמבר 2015

ניחוחות פרחוניים בשלל צבעים

האזכור בבלוג של פרסומות הבשמים והשוקולדים המפציעים בטלוויזיה לפני חגים הפך כבר לכל כך נדוש, כמעט כמו הפרסומות. אבל מה לעשות שקשה לשנות מסורת, וגם השנה, פרסומות לפררו רושה התחילו לתקוף מכל טלוויזיה פנויה, גברים מסוקסים הציגו לפניי שלל ניחוחות ומגוון דוגמניות ניסו לגרום לי להריח כמוהן מכל מסך מזדמן. האמת שתודות לפרסומות הללו, גיליתי שראש השנה מתקרב.

החגים הפכו במרוצת השנים למתקפת קניות ומתנות שקשה להתנער ממנה. כולנו רוצים לפנק את האהובים, את החברים, את המארחים ואפילו את ההולכים על ארבע.
אבל לפני שאני מתחילה לפנק את הסביבה הקרובה אליי, אני עושה משהו קטן למען עצמי.
כפי שכתבתי בפוסט "תקופת חפיפה, Take 2", לאחרונה ביקרתי במספרתו של רוני חתוכה בתל אביב למטרות החלקה, בבוקר שהקדשתי לעצמי.
לאחר פרסום הפוסט פנו אליי מספר בנות עם שאלות לגבי רוני ולגבי הליך ההחלקה.
קודם כל, לפני שמבצעים החלקה יפנית, על מעצב השיער לבצע אבחון של השיער. סוגי שיער שונים מצריכים שימוש בהרכב חומרים שונה במקצת, הנגזר מאופי ומצב השיער.
ככל שהשיער חלק יותר וקצר יותר, כך הטיפול יהיה מהיר יותר (ומנגד, שיער ארוך ומקורזל יזדקק לטיפול ארוך יותר).
בהתאם לצורכי השיער, רוקח רוני תמהיל המתאים בצורה אופטימלית לאופי השיער. למשל במקרה שלי הגעתי לחידוש החלקה, כלומר האזור עליו היה צריך לרענן את ההחלקה הוא שורשי השיער (שהרי השיער גדל לפי אופיו הטבעי, קרי מתולתל).
בשלב הראשון התיישבתי על כסא הספר, ורוני החלק להתעסק בשיערי, הוא מישש, בדק את חוזק השערה והראה לי היכן החלקות קודמות לא תפסו.
לכל לקוחה עמדה משלה, כאשר בעמדה מוצב סטופר בכדי למדוד את משך הזמן שהלקוחה יושבת עם חומרי ההחלקה (לפי מצב השיער בוחרים את משך השהייה עם החומרים).
לאחר מריחת החומר הראשוני של ההחלקה יש לשבת עימו זמן מה (כאמור, בהתאם למצב השיער ואופיו). אני ישבתי במקומי כעשרים דקות (דבר שבשגרה לא ממש מצליח).
לאחר מכן עוברים לשלב המחליק. בעוד שבהחלקות אחרות שניסיתי בעבר שלב זה היה מעיק וארוך, הפעם הוא הסתיים יחסית מהר. רוני חימם את מחליק השיער לטמפרטורה גבוהה ואחידה, והשתמש במחליק בעל שפתיים רחבות יחסית. את החום מעבירים על קבוצות קטנות יחסית של שיער, כאשר במקרה שלי המוקד היה בשורשים (האזור המסולסל).
לאחר שעוברים בקפידה על כל השיער, עוברים לשלב הנטרול. שלב זה דומה לשלב הראשוני, שכן מורחים חומר על השיער (הפעם מנטרל) ויושבים איתו זמן מה (במקרה שלי, רבע שעה).
כעבור רבע שעה חזרתי לכסא החפיפה, החומר נשטף מראשי ועברתי לשלב העיבוד הסופי (כלומר ייבוש ופרידה מהמקום).
לאורך כל הדרך נבדק שיערי ע"י רוני במטרה לבדוק את קפיציותו (מתברר שזה מדד לטיפול) וניכר כי רוני בודק את ההליך מתחילתו ועד סופו.
כפי שציינתי בפוסט הקודם, היתרון העיקרי עבורי בהחלקה זו היה משך הזמן עד החפיפה הבאה.
לרוב, כאשר מסיימים החלקת שיער יוצאים מהמספרה עם אינספור איסורים: אסור לאסוף, אסור להרטיב, להמנע מהזעה באזור הקרקפת, בלי קליפסים או קשתות, לא לשים את המשקפיים על הראש ולא לחפוף 72 שעות.
הפעם  גיליתי שכל האיסורים אינם תקפים, ושאני יכולה לחפוף לאחר 24 שעות (מה שאומר שאינני צריכה לוותר על אימוני הכושר שלי).
ועכשיו לשאלת השאלות- כל כמה זמן יש לבצע החלקה?
ובכן,  אין פה תשובה חד משמעית. תדירות ההחלקות תלויה באופי השיער. אם אתן עושות החלקות רק בכדי למגר את נפח השיער, משך הזמן בין החלקה להחלקה יהיה ארוך (אפילו שנה).
אם אתן בעלות שיער גלי, ייתכן שתוכלו למשוך זמן רב, שכן שורשי שיער גלי לא גדלים באופן מסולסל.
אבל, אם אתן כמוני, בעלות תלתלי ביסלי, תאלצו לגשת למספרה כל פעם שהשורשים גדלים לאורך של 2 ס"מ ומעלה (כלומר כל 4-5 חודשים).
שימו לב, החלקה יפנית היא טיפול כימי המבצע שינוי דראסטי במבנה הבסיסי של השיער, לכן, לאחר החלקה יש לשנות את שגרת הטיפול והטיפוח של שיערנו.
מומלץ בחום להשתמש בתכשירים לשיער שעבר החלקה, בדגש על שמפו ומסיכת הזנה. אישית, אני נמנעת מלהשתמש במרככי שיער, וכאשר אני חופפת אני משתמשת אך ורק במסיכות.
כמו כן, לאחר החלקה יפנית מומלץ להמנע מלהבריש את השיער כאשר הוא יבש.
החלקת שיער גם משפיעה על הליך הכניסה לבריכה או לים. הכלור שבבריכה או המלח שבים לא ממש מומלצים לשיער שעבר החלקות, ואם אתן כן בוחרות לטבול באחד מהם, מהרו לשטוף את השיער כאשר אתן יוצאות מן המים.
עיון קצר באתר של רוני יגלה לכן מהם זמני חידוש החלקת השיער בהתאם לאופיו:
שיער מקורזל ומתולתל- כל שלושה חודשים בערך.
שיער מתולתל- כל 4-5 חודשים בערך.
שיער גלי- כל 8-12 חודשים בערך.
שיער חלק ונפוח- כל 8-10 חודשים בערך.
מקווה שהצלתי לענות על כל השאלות שעלו בעקבות הפוסט הקודם. כמובן שאתן מוזמנות להמשיך לשאול ולהתייעץ.
במקביל, אם אתן חושקות במחלפות חלקות וישרות, הציצו באתר של רוני ופנקו את עצמכן בתור לקראת החג הקרב ובא.
ואם אתן בבן יהודה, ת"א, תקפצו למספרה בבניין מס' 254.

בושם כשי לרגל החג הפך לדבר שבשגרה, ובאמת, בשנים האחרונות הפארמים והפרפומריות יוצאים במבצעי והנחות ענק לרגל החגים, בכדי שכולנו נגיע לשולחן החג מבושמים וריחניים.
לרגל תחילת השנה הבאה עלינו לטובה, הרחתי שלושה בשמים מעניינים וחזרתי עם תובנות.

הישר מבית Del Pozo הספרדי מגיעה אלינו גרסה חדשה של הבושם המזוהה אצלי כ"כ עם התיכון, Halloween.
 הגרסה הוותיקה הגיעה באריזה סגולה ושקופה דרכה ניתן היה להבחין בנוזל הבושם, אך היא הוחלפה באריזה שחורה, מאטית וכהה ורק צורת הבקבוק נותרה זהה בגירסה החדשה.
לפני לא מעט שנים, כאשר קמתי יום יום לתיכון , התמודדתי עם שעות אפס, ונאלצתי ללמוד דברים כמו אזרחות וספרות, שני ניחוחות עלו באפי כל בוקר. הראשון היה של הבושם "UltraViolet" שסחף אחריו את בנות העשרה, והשני היה של Halloween. כמות הבנות שהשתמשו בבושם הייתה ענקית, ואני לא ממש הבנתי ממה כולן מתלהבות.

מאז חלפו השנים, טעמי בבשמים השתנה והאלווין נשכח לצד שאר דברים לא נעימים מהתיכון.
רצה הגורל ולפני זמן מה הגיע אליי הגרסא המחודשת של הבושם הנשכח.

בגרסא המחודשת מגיע הבושם באריזה שחורה ואטומה בגימור מאט, עליה מאויירים פרחים וגולגלות. השילוב בין הפרחים לגולגלות הרבה יותר מתאים לאווירת "ליל כל הקדושים" מאשר בקבוק סגול, לטעמי. בכלליות, בכל הנוגע לאריזה ולבחירת שם, Halloween Tattoo בהחלט מקבל אצלי אקסטרא קרדיט, שכן אני גם אוהבת גולגלות וגם אוהבת קעקועים, במיוחד שילוב של השניים. גם האריזה השחורה והמאטית בהחלט הופכת את הבקבוק לייחודי על שידת הבישום שלי.
בהתזה הראשונה התגנב לאפי ניחוח פרחוני- פירותי דומיננטי מאוד, אפילו חזק מדי לטעמי, אך למזלי הוא התעדן כעבור מספר דקות. בערך כעשר דקות לאחר ההתזה התחלתי להבחין בתווי השושנה והאגס הטרי.
בנוסף, משולבים בבושם תווי פינה קולדה, פלפל אדום, מוסק, זרעי טונקה מתוקים וסנדלווד.
ניחוחו מזכיר מאוד אתHalloween  המקורי, אך הוא מעט פחות דומיננטי (שימו לב, מעט פחות. זה לא אומר שהוא אינו דומיננטי, אלא להפך). אני מודה שעדיין הוא לא הניחוח המועדף עליי, אבל הוא בהחלט יותר נעים לאפי מאשר אחיו הגדול.
קחו בחשבון שמדובר על ניחוח ייחודי, שלא כל אחת תתחבר אליו. אם אהבתן אתHalloween  המקורי, סביר להניח שתאהבו את גרסאת ה- Tattoo.
בכל מקרה, אני ממליצה לכן לנסותו בסיבוב הפארמים הבא שלכן, יש סיכוי שתכירו בושם מיוחד שיתחבב על אפכן.

מחירו עומד על 199 שקלים בעבור 100 מ"ל ותוכלו למצוא בפארמים למינהם.

כמובן שכאשר בושם מגיע באריזה כ"כ יפה, אני מיד מוציאה את ארסנל פלטות ההחתמה שלי ויוצרת מניקור בהשראת האריזה.
השלבים לביצוע המניקור פשוטים ומצריכים ידע בסיסי באומנות ההחתמות. לק הבסיס הוא Black Sugar של ג'ייד, מעליו הוספתי חותמות ע"י שימוש בלק כסוף (Key Lime Shine של מילאני) ו-2 פלטות החתמה. ליצירת הפרפרים השתמשתי בחותמת מס' 34 של בורן פריטי, וליצירת השושנים בחותמת מס' 323 של Bundle Monster.

אריזת האומברה הנאונית שלTous  היא אחת היפות שיש ברשותי. הוספת הבושם לאוסף שלי העשירה את מראה שידת הבישום והוא בהחלט בולט בנוף המבושם שלי (בכל זאת, הוא נאוני וגבוה). האריזה מזכירה לי קוקטייל קריר וטעים המשלב תותים וקוקוס. בנוסף, הדובון של Tous מוסיף נגיעות זהב לאריזה.

Tous Neon Candy הוא הצד הקליל והקופצני של Halloween הקודר. הבושם, בדומה לאריזה המלהיבה שלו מעורר ומתקתק, כזה שמעורר געוגעים לנעורים.
ריסוס קל מהבקבוק הנאוני חושף את תווי הפטל והלימון של הבושם, מתיקות שקשה להישאר אדישים אליה (מי שאוהבת ניחוחות מתוקים תתאהב מיד, מי שלא, ובכן הבושם הזה לא עבורה).
תו עליון: תפוחי גרנד, מנדרינה ופלפל אדום.
תו הלב: אדמונית, יסמין ופטל.
תו הבסיס: עץ ארז, וניל ומושק.

בעת ההתזה מתעורר ניחוח עז ובולט, מתקתק מדי. כעבור מספר דקות הניחוח הופך לנעים וקליל יותר, אבל המתקתקות נשארת.
הבושם יתאים לנערות ונשים צעירות, שמחפשות בושם פרחוני באריזה מפתה.
מחירו עומד על 219 שקלים בעבור 90 מ"ל ותוכלו להשיגו ברשתות הפארמים ברחבי הארץ.

כאשר האריזה כ"כ יפה, אי אפשר שלא לבצע מניקור בהשראתה. הפעם בחרתי ליצור גראדיינט בגווני הורוד והוספתי אצבע מורדת בזהב (המסמלת את נגיעות הזהב באריזה).
ליצירת הגרדיינט השתמשתי בלק ורוד בהיר Hot Hot Hot Pants של Color Club, ובלק ורוד בזוקה בוהק של קרליין (Bubble Gum). הלק הזהוב שבתמונה הוא Barry M Foil Gold. אם אתן סקרניות לדעת איך יוצרים גראדיינט על הציפורניים, אתן מוזמנות לצפות בסרטון הזה.

ברשת קסטרו הוציאו לאחרונה שלושה צמדים שונים של בשמים, כאשר כל צמד מכיל בושם לאישה ובושם לגבר.
שלושת הצמדים מגיעים בשלושה צבעים, אדום לקו הקז'ואל, כחול לקו הג'ינס ושחור לקו הרשמי.

מתוך שלושת הניחוחות לנשים, הגיע אליי  Red- Eau De Perfume, ניחוח פרחוני הנהדר לשימוש יומיומי.
תו עליון: ליצ'י ותפוח.
תוי לב: יסמין ושוקולד לבן.
תו בסיס: מושק ווניל.

הניחוח שלו פרחוני ומתקתק, נהדר לנערות ובחורות צעירות. כאשר הוא מתפוגג מעט נשאר ניחוח נקי, כאילו הרגע יצאתן ממקלחת מלאה סבונים ושמנים.
אם אתן אוהבות בשמים פרחוניים, מתקתקים וקלילים, קחו את אפכן לסניף קסטרו והריחו את Red (אפרופו Red, יש לי פרק של "כתום זה השחור החדש" לסיים).

מחירו נוח ועומד על 130 שקלים בעבור 80 מ"ל וניתן להשיגו ברשת חנויות קסטרו החל מה-6.9.15.
בכל הנוגע למניקור בהשראת בקבוק הבושם Red, אני יכולה לכתוב שאין לי רעיון לגביו אבל זה לא יהיה מדויק. האמת היא שיש לי רעיון, אבל אין לי זמן לבצעו, מה שאומר שאני חייבת לכן מניקור.

ועכשיו, שאני מלאה בניחוחות, הגיע הזמן שאגש למקלחת בכדי שבאמת אוכל לחזור לפרק של "כתום זה השחור החדש" שהפסקתי באמצע.

אבל לפני שאסגור את הפוסט אני רוצה לאחל לכולכן שנה נהדרת, מתוקה ומדהימה!
מי יתן וכל אחת מכן תגשים חלומות השנה, תאהב ותהיה נאהבת, תצליח ותשגשג.
שנת בריאות, שפע, אושר ואהבה לכל אחת מהקוראות שלי! 
שיהיה לכולנו חג שמח, מלא באנשים אהובים וחוויות מדהימות, אוכל טוב והרבה יין.


*גילוי נאות- הבשמים התקבלו לסקירה.

5 תגובות:

  1. https://talimintsblog.wordpress.com/
    יש לך בלוג מושלםםםם. מלא השראה! מה את אומרת על שלי ? אם אהבת אשמח לביקורת באחד הפוסטים <3 כמובן שהולכים להיות עוד המון פוסטים, זו רק ההתחלה ואני צריכה את התמיכה שלכן :)

    השבמחק
  2. אני אוהבת שאת עושה מניקורים בהשראת בשמים! זה תמיד מעניין :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...