Powered by Jasper Roberts - Blog

יום רביעי, 29 באפריל 2015

ישר כמו סרגל

בעיות אופייניות לבעלות התלתלים:
1. השיער לעולם לא יראה בבוקר כפי שהוא נראה לפני השינה.
2. השיער המתולתל הוא בערך כמו נער/ה בגיל ההתבגרות. יש לו אופי משלו, אי אפשר לשלוט עליו והוא נוטה להתמרד בכל הזדמנות.
3. קרם תלתלים חדש בשוק? מעולה, ארכוש במהרה. אבל אבוי, רוחב השיער עדיין גדול יותר מהאורך שלו.
4. לקום בבוקר מוקדם בכדי להרטיב את השיער ולנסות לעצבו באמצעות ג'ל/וקס/מוס/קרם. 
5. לכל אחת מהמקורזלות שבחבורה היה ניסיון על פתרונות הזויים כדוגמאת "אבו עגלה", שינה עם שיער מתוח, צמות בניסיון לשלוט בתלתלים וכו'.
6. אסור להסתפר קצר. במידה ועשיתן את הטעות ונתתן לספר שלכן לגזור קצת יותר מדי, תתעוררו עם אפרו אימתני.
7. סירוק הוא מותרות. כל בעלת רעמה מתולתלת תדווח שפעולת הסירוק היא פעולה נוראית שאחת לכמה זמן יש לבצע כאשר השיער רטוב, אחרת זה בלתי אפשרי.
8. ניסיתן פעם להשתמש במסרק כינים על שיער מתולתל? (כן, גם לילדות קטנות יכולים להיות תלתלים צפופים). במידה ולא ניסיתן ואתן מחפשות תרפייה לכמה שעות טובות, לכו על זה.
9. למרות כל זאת, שיער מלא תלתלים זה משגע, וכפי שכתבתי בעבר, אם התלתלים שלכן עשירים וקופצניים אל תוותרו עליהם.
התמונה לקוחה מכאן.

את תהליך ההחלקה הראשון שלי עברתי לפני מס' שנים. מאז, כמו כל מכורה טובה, אני מפקידה את שערי בידי הספר אחת לחמישה חודשים, בשאיפה שיעזור לי לשמור על שיער חלק ובוהק.
אני לא מתפתה לטרנדים חולפים כדוגמאת החלקות בוטוקס, החלקות שמוטוקס ושקר כלשהו, ונשארת נאמנה להחלקה היפנית שלי.
בעבר הסברתי (כולל שיעור כימיה קצרצר) את ההבדל בין ההחלקה היפנית לבין החלקות הקרטין למינהם, ואזכיר שוב שהחלקות קרטין לא בהכרח מאושרות ע"י משרד הבריאות ועליכן לוודא זאת לפני שהחומר המסרטן נוגע בשיערכן.
בשונה מהחלקות קרטין, החלקות יפניות פועלות על הכימיה של השיער. הן הורסות קשרים דו- סולפידיים (קשרים כימיים במבנה השערה) ויוצרות אותן מחדש בצורה כזו שהשיער נשאר ישר ללא תלות בחומרים שעליו.
אממה, השיער שלנו גדל, והוא גדל בצורה הטבעית שלו, קרי מתולתל. לכן אחת לחמישה חודשים/ חצי שנה, אני מגיעה למספרה ל"חידוש שורשים".
לאחרונה הגעתי למרכז ההדרכה של "גדעון קוסמטיקס" כדי להתנסות בהחלקה יפנית של חברת ג'ול, שהשיקה לאחרונה את סדרת Nutri Straight .
כל ההחלקות היפניות שניסיתי עד כה, ייבשו לי את השיער (מה לעשות, לפעולה כימית יש השלכות). בג'ול מבטיחים, כי השילוב של שמן הארגן בתכשיר ההחלקה, מסייע בשמירה על הלחות בשיער ובעצם מונע את היובש האופייני להחלקות מסוג זה.
שמן ארגן הוא אחד השמנים המוכרים בתעשיית הקוסמטיקה, ואפשר לראות אותו בשלל מוצרי טיפוח לגוף, לפני ולשיער. השמן עשיר בויטמין E, אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9. השמן עשיר בחומר נוגד חמצון, ובכך מסייע לטפל ביובש, מחזק את סיב השערה, אמור לטפל בקצוות מפוצלים ולהחזיר את הברק לשיער.
בג'ול מציעים שלוש אופציות:
החלקה סגולה (Healthy Resistive) לשיער טבעי, יבש ומרדני.
החלקה כחולה (Healthy Thin) החלקה יפנית לשיער טבעי, דק עד בינוני.
והחלקה אדומה (Damaged & Treated) לשיער צבוע ופגום.
מכיוון שמעולם לא צבעתי את שיערי, והוא דק יחסית, ההחלקה שניסיתי היא ההחלקה ה"כחולה".
שלבי ההחלקה מפורטים לפניכן בתמונה הבאה:
קחו בחשבון שפעולת ההחלקה לוקחת זמן, כך שפנו לעצמכן כמה שעות טובות מראש (אם אתן מחדשות שורשים, הפעולה לוקחת בערך כ-3 עד 4 שעות, החלקה מלאה יכולה לקחת זמן רב מכך).
בסיום ההחלקה תתבקשו לא לאסוף את השיער, לא לשים קליפס, קשת, קוקיה, משקפי שמש על הראש במשך כ-72 שעות (השיער עדיין יכול לקבל את צורת האביזר). זה קצת מאתגר, במיוחד לא לאסוף את השיער בפעולות בסיסיות, או לוותר על אימוני כושר- אבל בכדי להיות יפה צריך לעשות כמה ויתורים, לא?

כאשר יוצאים מהמספרה לאחר החלקה, השיער חלק וישר, ללא כל נפח. המבחן הראשון של ההחלקה הוא לאחר החפיפה, בשלב זה אפשר לראות איפה הספר "פספס" וכמה השיער נפוח ויבש.
לאחר החפיפה, שיערי עדיין חלק במלואו, כלומר הספר לא פספס נקודות בעת מריחת החומרים על השיער ובשלב הגיהוץ. השיער מעט נפוח, אבל אני אוהבת את המראה הזה (שנראה הרבה יותר טבעי). מה שכן, על אף הבטחות שמן הארגן, שיערי מעט יבש מהרגיל ולכן אני מקפידה להשתמש בסרום לשיער לאחר כל חפיפה.
מבחן נוסף עבור החלקות שיער הוא עמידותן. כרגע עברו שלושה שבועות מאז שביצעתי את ההחלקה, והתוצאות עדיין טובות. לרוב החלקות יפניות מחזיקות עד שמופיעים שורשים מתולתלים, מה שיכול לקחת מס' חודשים.
בכל מקרה, אעדכן בהמשך לגבי מצב ההחלקה.

כמובן, שבכדי לשמור על ההחלקה מומלץ להשתמש במוצרי שיער יעודיים לשיער שעבר החלקה. בעוד שהחלקות קרטין למינהן דורשות שימוש במוצרי טיפוח לשיער ללא מלחים, החלקה יפנית היא מעט יותר סלחנית (כמו שאמרנו, פעולה כימית).
אבל בגלל שהשיער עבר טראומה, עדיף כן להשתמש במוצרים לשיער שעבר החלקה, בכדי לעזור לו להתאושש.
ג'ול מציעה מוצרים משלימים בעבור שיער שעבר תהליך החלקה.
שמפו Nutri Straight משלב רכיב אצות Alarya עם נוסחאת ניקוי עדינה, שאמורה להזין, להעניק לחות, לחזק ולמנוע שינויים נוספים במבנה השערה.
השמפו מנקה את השיער בצורה ייסודית, ומספיקה כמות קטנה יחסית בכדי לנקות את כל השיער (שיער באורך בינוני). הוא מכיל SLS ולכן נוצר קצף בעת השימוש.
לא הבחנתי בשינוי רמת הברק או החוזק של השיער לאחר השימוש בשמפו.
גם מסיכת השיער מסדרת Nutri Straight מכילה את רכיב ה-Alarya לצד קומפלס ויטמינים ושמנים, אשר אמורים לשקם ולהזין את סיב השערה.
בעוד שלשמפו נשארתי אדישה, המסיכה הצליחה להפתיע אותי. המרקם שלה עשיר מאוד, היא מריחה נהדר ומצליחה להחזיר לחות לשיערי היבש.
אני לא משתמשת במרכך, אלא רק במסיכה ונראה שהשיער אוהב את המעבר לשימוש במסיכה בלבד. הנשירה (שאופיינית לימים שלאחר ההחלקה) פחתה, המסיכה לא מכבידה על השיער (כלומר עדיין נשאר הנפח הטבעי) והשיער קצת יותר מבריק.
מה שכן, לא הבחנתי בשינוי במצב הקצוות המפוצלים.
שורה תחתונה- השמפו סביר, אבל המסיכה היא הצלחה! והיא מכילה 500 מ"ל, כמות מכובדת לכל הדעות. אחזור למסיכה בהמשך!

תהיתן איך נראה השיער לאחר ההחלקה? התמונה הכי חושפנית שלי בבלוג עד כה....

לסיכום, אם אתן מתכננות לבצע החלקה, שיקלו זאת בכובד ראש והציצו בפוסט הקודם שלי בנוגע להחלקות שיער (במיוחד אם מדובר על החלקה יפנית אשר משנה את מבנה השיערה).
אני מבטיחה לעדכן בהמשך לגבי עמידות ההחלקה ושינויים בכמות הנשירה/ מראה השיער (במידה ויהיו כאלה) בהמשך.
במידה ואתן בוחרות לבצע את החלקת שיער, ההחלקות של ג'ול בהחלט מסתמנות כהחלקות מוצלחות וכך גם מוצרי החברה (רק קחו בחשבון את עניין היובש).
מידע נוסף תוכלו למצוא באתר JUL, או בעמוד הפייסבוק של החברה.

אז שיהיה לכולנו Great Hair Day....


גילוי נאות- הוזמנתי להתנסות בהחלקה והמוצרים בפוסט זה התקבלו לסקירה.



7 תגובות:

  1. נראה מעולה!! תתחדשי מתוקתי. וגם החולצה אחלה :)

    השבמחק
  2. החלקה באמת מאוד הורסת את השיער, והחלקת קרטין באמת משקמת! חבל להרוס תלתלים בשביל שיער יבש, כי אז צריך לשקם אותו בטירוף. מזל שאני אוהבת את התלתלים שלי(רוב הזמן)!

    השבמחק
  3. נראה נהדר ובעיקר נורא טבעי, לא הייתי מנחשת בשמדובר בהחלקה או שיש לך במקור שיער מתולתל

    השבמחק
  4. נחמד לדעת.. יושב עלייך מהמם! :)
    השיער שלי רגיש מידי, לא היטיבה עימי ההחלקה היחידה שעשיתי...

    השבמחק
  5. תתחדשי!
    אני מאחלת לך שהמראה החדש יסב לך רק כיף ועונג :-)

    באופן אישי, החלטתי לא להיכנס בכלל לכל עולם ההחלקות, בטח שלא החלקת קרטין ששמעתי שגם היא לא בדיוק הכי בריאה שיש לשיער, ואני נשארת נאמנה לפן של פעם בשבוע . השיער שלי מספיק פגום כתוצאה מהגוונים שאני מחדשת כל שלושה חודשים, טוב לי ובסדר גמור לי ככה.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...