Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שישי, 8 בנובמבר 2013

Miniature

תתארו לכן מצב שאתן יכולות לנסות מוצר (קרם, בושם, סומק) במשך כמה ימים, לפני שאתן מחליטות אם לרכוש אותו.
נכון שהדבר הראשון שעובר לכן בראש זה "אה היא מתכוונת לדוגמיות, אלו שהדיילות יופי כ"כ אוהבות לשמור לעצמן".
אז לא, אני מתכוונת דווקא למיניאטורות- גרסא קטנה של מוצר כלשהו, ובכל הקשור לאיפור וטיפוח, כמות כזו המספיקה לכמה שימושים, כדי שבאמת תוכלו להחליט אם אתן רוצות את המוצר או לא.
דווקא תחום המינאטורות באיפור אינו מפותח, ולא ברור לי למה. הרי אם אוכל לנסות מוצר בכמות קטנה (גם בעלות כספית כלשהי) בתור לקוחה יהיה לי הרבה יותר קל להחליט אם המוצר מתאים לי או לא, מבלי להיתקע עם אריזה שלא תגמר לעולם.



איפה אנחנו נתקלים במניאטורות בכל הקשור לעולם הביוטי?
אם אני פותחת את המגירות שלי, אני מגלה שבמגירת הלקים אני מחזיקה כמות מכובדת של לקים בגודל מיני.
עבור אספנית לקים כמוני, לק קטן הוא רעיון גאוני, הרי יש לי כ"כ הרבה לקים שאין סיכוי שבאמת אסיים את כולם, ולכן כאשר אני קונה לק המכיל חצי מכמות החומר שמכיל בקבוק רגיל, אני מרגישה פחות רגשות אשם על זה שקניתי לק נוסף (מה גם שאפשר לקנות שניים או שלושה לקים במחיר של אחד).
בכל הקשור לאיפור וטיפוח המצב מעט יותר בעייתי מבעולם הלקים. מוצרי איפור בגודל מיני אינם נפוצים במיוחד, ולרוב אפשר למצוא אותם במארזים מיוחדים או בערכות חגיגיות.
בעולם הטיפוח המצב מעט יותר טוב- לרוב אפשר למצוא אריזות מינאטוריות  (או טראוול סייז) של מוצרי טיפוח למינהם, ואם אתן מנויות לאחת מקופסאות היופי סביר להניח שצברתן כמה וכמה קרמים ומסיכות בגודל מוקטן. מדי פעם אפשר למצוא ערכות התנסות עם כמה בגודל מיוחד ברשתות הפארם, אבל בארץ הדבר לא נפוץ במיוחד (בחו"ל יותר קל למצוא מארזים כאלו).

ואילו בתחום הבשמים, יותר קל למצוא מניאטורות.
כך למשל, גיליתי שהבושם בניחוח וניל של Yves Rocha לא ממש מתאים לי (אפילו שאני חובבת וניל ידועה) ודווקא הריח אפרסק (Peach) מושלם עבורי.
לפני זמן רב קיבלתי דוגמית של הבושם "ג'יואגו", ולאחר שאהבתי את הריח, ניגשתי לפארם הקרוב לביתי ורכשתי את בושם "24 קארט" של החברה.
ועוד משהו קטן לפני סיום: הצמד מאת ז'אן פול גוטייה- הנערה והמלח, החזיר אותי אחורה בזמן. לאחרונה הלביש המעצב ז'אן פול גוטייה את הצמד המפורסם הזה בלבוש חולצת המלח, אשר מאופיינת עם ז'אן פול גוטייה.

ולמה הצמד הזה החזיר אותי אחורה בזמן?...
כאשר התחלתי להתעניין בבשמים, גיליתי שאצל ההורים שלי בשידת הבשמים מונחים להם שני בשמים מעניינים- האחד בצורת הטורסו הגברי, והשני בצורת הגיטרה (המאפיינת את גוף האישה).
מכיוון שבאותה התקופה לא ממש היו לי בשמים משלי, התחלתי להשתמש באלו של אימי, Classique היה הבושם המועדף עליי ודי חיסלתי לה את הבקבוק.
כעבור זמן מה, פיתחתי חיבה גם לבושם הגברי, Le Male והתחלתי להשתמש גם בו (עד היום אני מדי פעם משתמשת בבושם גברי). ולכן, שני הבשמים הללו מזכירים לי תקופה אחרת, תקופה שבשמחה הייתי חוזרת אליה.
מתברר שכאשר הושקו הבשמים הללו לראשונה, הדמות הגברית שדמיין המעצב בראשו הייתה  דמות מלח עם קעקועים (סוג של ילד רע, מעין קזנובה אשר מחכה לו אישה בכל נמל). החידוש האחרון הוא שכעת, המלח לא ייפרד לשלום מהגברת הצעירה על המזח, היות שכעת היא מלחית (ושבירת המיתוס שאישה על סיפון מביאה מזל רע).
אשאיר אתכן עם הפרסומת לצמד זה:


ועכשיו ספרו לי, איפה הייתן רוצות לראות יותר מיניאטורות, והאם מיניאטורה גרמה לכן לרכוש מוצר בודל מלא?

11 תגובות:

  1. לא חשבתי על זה אף פעם אבל זה באמת חבל שאין יותר מיניאטורות של איפור. תקלה רצינית. חוץ מהחסכון בכסף והאופציה לנסות יותר זה גם היה חוסך לי המון המון מקום D=
    והפרסומת הזאת הזויה לגמרי,

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין מתי מישהו יניף את הדגל ויתחיל להוציא לשוק ליין מיניאטורות איפוריות. זה ישתלם לו ולנו.
      הפרסומת בהחלט הזויה (מצד שני, יש פרסומת בשמים לא הזויה? כל פעם אני מנסה למצוא את הקשר:P)

      מחק
  2. בעולם הקוסמטיקה בכלל והאיפור בפרט בלאו הכי כמות המוצר נטו נמדדת לא פעם במספר חד-ספרתי של גרמים, לכן הבעיה שלי היא לא עם חסרונם של מוצרים מוקטנים (גם ככה אני מרגישה שאני משלמת הרבה על האריזה ועל העיצוב וכל המסביב) אלא העלות הלא פרופורציונלית של רוב המוצרים הרגילים...

    הפתרון שלי הוא פשוט לקנות בזול, זה הכול. מבצעים, חו"ל, דיוטי פרי, איביי, מותגי קוסמטיקה זולים (בארץ יש ביוטיקייר ו-WOW, בחו"ל למשל MUA) ואני משלמת כ"כ מעט שאני יכולה להרשות לעצמי גודל מלא, ואם לא מתאים לי, לא נורא. אבל לא מתקמצנים עליי ואני לא מרגישה שבעצם קניתי אריזה עם פירורים בפנים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קונה לא מעט בזול, אבל כן- לפעמים מתעורר חשק למשהו קצת יותר מפנק, ולא אחת ולא פעמיים כבר יצא לי לרכוש מוצר שאם הייתי מנסה אותו בגודל קטן לפני כנראה שלא הייתי קונה.
      גם בחו"ל או בדיוטי- על אף שהמחירים זולים יותר, הם עדיין לא במחיר שווה לכל כיס, וניסוי טרם הקניה יכל לחסוך לא מעט הוצאות (או לכיוון השני- לגרום לבחורה שאולי הייתה מוותרת בגלל המחיר, לרכוש את המוצר שהיה טוב עבודה).

      מחק
  3. עכשיו כשאני חושבת על זה.... הייתי ממש שמחה לקנות מיניאטורות של מוצרי איפור כדי לנסות אותם לפני הרכישה!
    אני ממש אוהבת לקים מוקטנים למשל :) חבל שזה תחום פחות מפותח בעיקר בארץ.
    לגבי ז׳אן פול גוטייה- אני מטורפת על בשמי הגברים שלו :) אני גרועה בשמות, אבל יש לו אחד עם טורסו לבן שהייתי משתמשת בו בכיף אם היה לי כסף לרכוש אותו ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. כשארץ מעדיפים לקחת מחר מטורף על מוצר, הסיכוי שיביאו מניאטורות כדי שהלקוחה תרוויח כ"כ אפסי, וחבל.
      הבשמי גברים שלו הם התמכרות רצינית. בתיכון ממש הייתי חורשת עליהם!

      מחק
  4. גם אני חובבת מיניטור זה גם חמוד ומושך יותר לטעמי גם מתקלקל פחות כי מזמן הפתיחה ועד שגומרים להשתמש עובר פחות זמן. חוץ מזה בחיים לא גמרתי לק אני תמיד נמאס לי מהצבע ובא לי להתחדד לפני שהלק נגמר. אבל רק שתדעי שלדיילות אסור לשמור לעצמן דוגמיות לרוב החברות הן אלא ששומרות אותם לעצמן וכשהן סוף סוף שולחות 2 3 דוגמיות הדיילות שומרות אותן לאלא שקונות בסכום גדול.

    השבמחק
    תשובות
    1. נק' מעולה... כשמוצר שוכב ומתקלקל, זה עוד כסף שנזרק לפח. לקים מניאטורים זה גאוני, והלוואי ולכל החברות הייתה את האופציה הזו.
      אני מבינה שאסור, רק חבל שהן לא מקפידות על זה =\

      מחק
    2. מעולם לא התקלקל לי מוצר קוסמטי... בחיי (טוב, לקים זולים במיוחד מהשוק, אבל זו לא דוגמה).

      בלקים אני לא אוהבת את המוקטנים כי הם פחות נוחים (בקבוק קטן ופחות יציב, מברשת קטנה) אבל בעיקרון לא אכפת לי לקנות קטן ולשלם מעט. הבעיה שהרבה פעמים הבקבוק הרגיל הוא קטן ולא כ"כ זול, או שגם הסדרה המוקטנת יקרה מדי... ואז זה סתם לא משתלם.

      קניתי פעם את המייבש המוקטן של פושה, והוא היה כ"כ לא נוח שבקושי יכולתי להסיק ממנו משהו. המברשת הייתה קטנה מדי והצלחתי לנצל רק חצי בקבוק כי אח"כ המריחה נהייתה בלתי אפשרית. בסופו של דבר יכולתי ליהנות ממנו רק בגרסה הרגילה.

      המוצרים היחידים שבהם אני בעד מוקטנים הם בשמים, אבל יש להם טסטרים בחנויות אז זה פחות קריטי (בניגוד למוצרי קוסמטיקה אפשר לנסות אותם כמו שצריך, אין בעיה של הגיינה), ופרט לכך אני כמעט לא מתבשמת אז נדיר שאני קונה בכל מקרה. בילדות אהבתי נורא את הבקבוקים המוקטנים, כל חברותיי אספו אותם וגם אני... :-)

      מחק
  5. אני חולת מינאטורות.
    בכל תחום. יש לי אפילו עגלת סופר מיניאטורית :)
    במוצרים של איפור וטיפוח אני בכלל מוצאת בזה יתרון גדול, גם העובדה שאני יכולה קודם לסיים את הקטן ולראות אם אני באמת זקוקה לגודל גדול יותר, גם העובדה שכנראה אספיק להשתמש לפני שיתקלקל וגם כי זה נח לנסיעות.
    בלקים זה בכלל נהדר, כי יש לי כל כך הרבה שעוד לא יצא לי לסיים בקבוק לק, ובקבוק קטן זה די ומספיק, לגוונים מסוימים.
    ולשאלתך, אכן קרה לי שסיימתי מוצר מוקטן וקניתי אותו בגדול. זה קרה לי אפילו מספר פעמים :) (עם מוצרי איפור, עם מוצרי טיפוח לפנים ועם בשמים).

    השבמחק
  6. מינאטורות זה ממש דבר מתוק! :)
    מסכימה פה עם המגיבות שמייק אפ מוקטן זה ממש רעיון טוב. לפעמים אני מקבלת במתנה בתיקי איפור מייק אפ מוקטן אבל לא בגוון שלי..הכי אני אוהבת לקבל מסקרות מוקטנות ודוגמיות של בושם, דרך מצוינת לדעת אם אני מתחברת אליהם.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...