Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שבת, 2 בנובמבר 2013

מתחילות ההכנות לחורף

פוסט על מוצרי לחות לחורף? זה חידוש!
טוב, לא באמת. עוד לפני שהטמפ' יורדות ואנחנו בכלל קולטים שחורף סביבנו, מאמרים בנושא פתרונות ליובש שמביא עימו החורף מופיעים כפטריות אחרי הגשם.
הפעם אני מצטרפת לסטטיסטיקה, ומביאה לכן שלושה מוצרים נגד יובש שנוסו בחודש האחרון וקיבלו ממני ומדייר נוסף בבית (עם עור מבוגר) לייק.

כמה מילים על העור שלי לפני שנתחיל- לי יש עור מעורב, מצד אחד יש לי אזורים פעילים ושומנים למדי, ומצד שני יש לי "איי יובש" מעצבנים. בקיץ פחות מבחינים בהבדלים, אבל בחורף היובש ניכר וכל הנושא של טיפוח וטיפול בעור ממש מאתגר עבורי.
מכיוון שרוב סרומי הלחות מיועדים לעור יבש ומעט יותר מבוגר משלי, שיתפתי את הנסיין התמידי שלי (אבי) בבחינת המוצרים כדי לראות איך הם משפיעים על עור מבוגר יותר.

לאחרונה השיקה חברת אהבה את סרום ה-Dead Sea Osmoter Concentrate.
לפי חברת אהבה הסרום הוא בעצם "תמצית מרוכזת של מי ים המלח המכילה מגנזיום, סידן, אשלגן וברום שהוכחו כמסייעים לתפקודו האופטימלי של העור. עם מריחת המוצר על הפנים הסרום מפעיל את התהליך התאי הקרוי 'משאבה אוסמטית' אשר מעצים את האפידרמיס בהגברה עדינה של רמות הליחוח עד למראה רווי וצעיר".
מיד עם המריחה הראשונה ניתן לשים לב שהמוצר נספג לעור במהירות. דקה לאחר המריחה כבר יכולתי להניח מייקאפ על הסרום (וכך הוא נכנס לשגרת הבוקר שלי).
אני משתמשת במוצר כבר חודש כל בוקר, וסימני היובש שהופיעו לי לאחר גל היובש-אובך שעבר עלינו לפני חודש נעלמו, ובכלליות העור נראה טוב ובריא מהרגיל.
אך כאמור, העור שלי עדיין צעיר ולכן זה הזמן לבדוק את הנסיין השני. השינויים שחלו אצלי קרו גם אצל אבי. העור פחות יבש, מעט יותר גמיש והמראה הכללי בריא מהרגיל. הקמטים והקמטוטים לא פחתו, אך מכיוון שטיפלנו ביובש, הם פחות מורגשים.

על אף התרשמותי מהמוצר, אני חייבת לציין משהו שכבר הזכרתי בעבר- לא ברור לי למה חברת אהבה הישראלית נמנעת מכתיבה בשפה העברית על המוצר. אני מבינה שהחברה מכוונת כלפי חו"ל, אבל בסופו של דבר המוצרים מבוססים על המינרלים של ים המלח שלנו ומיוצרים כאן- אז למה לא להתגאות בזה ולתת מקום לשפה שלנו?

שורה תחתונה- סרום מוצלח מאוד, מתאים לעור צעיר וגם לעור מבוגר, נספג במהרה, ולאחר טיפול יומיומי חל שיפור במראה העור.
מחיר- 285 שקלים בעבור 30 מ"ל (התייחסות למחיר מיד לאחר המוצר הבא).


באריזה קטנה וכחולה עם החותמת Pevonia Botanica מצוי לו הסרום Vitaminic Concentrate
חברת Pevonia Botanica היא מותג קוסמטיקה פרא-רפואי אמריקאי, אשר מוצריו מיוצרים במעבדות ביוכימיות בשוויץ ובצרפת. מוצרי החברה נחשבים אמורים להתאים לבעלות עור רגיש ואינם מכילים תוספי צבע, בישום, אלכוהול, פראבנים וכו'.
לפי החברה "Vitaminic Concentrate הינו סרום עשיר במרקם שמן, הנותן פתרון מיידי לבעיית היובש בעור האופיינית בתקופת החורף ובעונות מעבר. יחד עם זאת, הסרום אינו מותיר תחושה שמנונית ונספג בקלות. כמו כן, הסרום מעניק מראה זוהר ומלא ברק ולא משאיר מעטה שמנוני. התוצאות מיידיות ונראות לעין".
בנוסף, החברה מציינת כי המוצרים מבוססים על תמציות צמחים ושמנים אורגניים המופקים מצמחי בר, שורשים, פירות, ירקות, אצות, מים, מינרלים וחמצן. דבר נוסף שראוי להזכיר הוא שהחברה מקפידה על תהליכים ידידותיים לסביבה, החל משימוש בחומרים ממוחזרים ליצור האריזות ועד הימנעות משימוש במוצרי תרסיס הפוגעים בשכבת האוזון.
קודם כל, התמכרתי לריח של הסרום. יש לו ניחוח הורס של מנדרינות ותפוז, כזה שזורק אותי לפרדס הדרים מלא כל טוב.
מיד עם ההנחה על העור מרגישים שהסרום עשיר מאוד. בניגוד להבטחה על ספיגה מהירה, לוקח לו זמן להיספג ולכן הוא פחות מתאים לבוקר (אני משתמשת בו בלילה). הוא מרגיש מעט שמנוני על העור, ומומלץ לאסוף את השיער עד אשר הוא נספג.
הסרום הנ"ל התגלה כ"בוסט לחות" מידי. כבר ביום למחרת הבחנתי שהאזורים היותר יבשים בעור, נראו טוב יותר, והיובש כמעט ונעלם. 
גם הפעם המוצר נוסה במקביל על עור בוגר יותר ויבש יותר, ונראה כי חל שיפור במצב העור- פחות יבש, בוהק יותר ומרגיש מעט יותר רך למגע.
גם אני וגם הנסיין הנוסף הבחנו בשיפור מיידי ביובש, שנינו מרחנו את הסרום בערב והשארנו אותו על הפנים לאורך הלילה.
שורה תחתונה- מעולה לסובלים מעור יבש, אך אינו נספג במהירות (ויש לו ניחוח מטריף).
מחיר- 223 שקלים בעבור 15 מ"ל (על אף שנראה כי הכמות קטנה, היא מספיקה להרבה זמן מכיוון שלחיצה וחצי על המשאבה מוציאה כמות המספיקה לכל הפנים).

לרוב סרומים לפנים הם עסק יקר יחסית, וביחס למחירים בשוק, המחירים של 2 הסרומים הללו מוגזמים. כמו כן, כמות קטנה של סרום מספיקה לשימוש אחד, ולכן המוצר משמש אותנו למשך תקופה ארוכה. כך שאל תתנו למחיר להבהיל אתכן (מה גם שסרום טוב נותן תמורה מלאה לכסף ששולם עליו).

מוצר אחרון שאציג כאן היום מטפל בחלק אחר בפנים, השפתיים.
את Reve De Miel Lip Balm של חברת Nuxe גיליתי בזכות המאפרת ליסה אלדריג' שהציגה אותו בסרטון רכישות מפריז. כמובן שהסרטון היה ברשימת הצפיה שלי לפני הטיסה לצרפת, והמוצר הזה נכנס לרשימת המאסט שלי.
באריזת זכוכית חלבית תמצאו משחה צהבהבה ועשירה מאוד (כאשר נגעתי בחומר הוא הזכיר לי מעין תערובת סמיכה מאוד של דבש וסוכר). הבאלם מיועד לשפתיים יבשות וסדוקות, אמור להרגיע את השפתיים הסדוקות, ומכיל דבש ושמנים. 
למשחה אין צבע, ואפשר לשחק עם הכמות שמניחים על השפתיים ובכך ליצור שכבה עשירה ועבה יחסית, או שכבה דקה המשמשת אותי לרוב כבסיס לשפתון.
בסרטון ליסה ציינה שהבאלם הנ"ל משמש אותה כבסיס לשפתוני מאט. לרוב, שפתוני מאט נוטים לייבש את השפתיים, ולכן נדרשת שכבת הגנה בין הבאלם לשפתיים. ובאמת, לבאלם יש גימור טבעי- מאט ולכן אינו משפיע על הגימור של השפתון אשר מניחים מעליו.
בחורף האחרון השתמשתי בו בלי הפסקה, והוא בהחלט הרגיע את התחושה המעצבנת שנגרמה עקב יובש בשפתיים, ועזר לשפתיים שלי לחזור למצבם הנורמלי.
בפריז, אפשר למצוא את מוצרי נוקס בכל בית מרקחת (לצד ביודרמה ולה רוז פושיי), כך שלא הייתה בעיה להשיג את המוצר. בשנה האחרונה מוצרי נוקס עשו עליה ארצה, וכעת אפשר למצוא אותם ברשת סופר פארם ובכמה בתי מרקחת.
אם אני זוכרת נכון, בצרפת המוצר עלה בערך 12 יורו (אל תתפסו אותי במילה) ואני בהחלט מצטערת שלא רכשתי אחד נוסף.
בארץ המוצר נמכר ב-90 שקלים, מחיר הגבוה מזה שבצרפת, או מהאופציות הקיימות ברשת.
 אפשר להזמין את מוצרי נוקס מכמה אתרים, למשל באתר Lifeandlooks (שם מחיר הבאלם עומד על 7 ליש"ט פלוס 4 ליש"ט משלוח), או באתר Lookfantastic (שם מחיר הבאלם עומד על 10 ליש"ט ומשלוח חינם).

מצד אחד, בחורף העור שלי נראה טוב יותר (פחות פעיל ומזיע ולכן פחות פצעונים), אך מנגד, היובש שמגיע עם החורף מציק לי ודורש ממני השקעה נוספת (אמרתי לכן בעבר שאני עצלנית וקשה לי להקפיד על מריחת קרם באופן יומיומי).
ועכשיו תורכן לומר לי אם התחלתן כבר בהכנות לחורף, ואילו מוצרים אתן מסמנות כמאסט לתקופה הקרובה?


*גילוי נאות- מוצרי אהבה ופאבוניה התקבלו לסקירה.



6 תגובות:

  1. מוצרי הלחות בחורף עבורי הם מאסט. לא ציפיתי את זה אבל היובש והגירויים בעור שלי החלו מוקדם מהרגיל, ואני כבר סובלת. מצאתי ששימוש נקודתי בקרם פנים של סבוקלם (עשיר, שמנוני וכבד) על האזורים המגורים - הופך את העור מאדום ומעוצבן לורדרד ונסבל. אני מאוד אוהבת את הסרום של אהבה, ושל פיובנה נשמע מעניין אבל חצי מהכמות במחיר גבוה - פחות מתאים לי. סרום מדהים נוסף הוא של סבוקלם שאני ממש מאוהבת בו, ואני מתכננת לבדוק את של ג'יג'י שאמור להיות גם כן נהדר.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם היובש אצלי הקדים השנה. אני חושבת שזה בגלל כמה ימים יבשים וחמים שפקדו אותנו (ימים שאפילו העיניים שרפו לי מרוב יובש). הסרומים (שעד כה נמנעתי מלהשתמש בהם) בהחלט עשו שדרוג רציני, ושאני מקפידה עליהם העור נראה הרבה יותר. היתרון של פבוניה- הוא נורא מרוכז, ולכן הכמות בכל שימוש קטנה למדי.
      מחכה לשמוע את דעתך על ג'יג'י.

      מחק
  2. חובבת סרומים אנוכי אבל גם עצלנית גדולה ולכן הסרום של פיובנה, שנשמע על ידך כל כך מפתה, נח לו על שידת הטיפוח שלי כבר כמה שבועות וטרם נעשה בו שימוש :O (יותר קל להושיט את היד לזה שכבר עומד פתוח על השידה...) כמובן שאחרי הפוסט שלך אני לא ארשה לעצמי להתעצל ואבדוק גם אבדוק אותו (סוף סוף!) הוא נשמע מושלם בשביל העור היבש מאוד שלי. אפילו בקיץ אני זקוקה לבוסט רציני אז עכשיו זה בכלל מאסט להשתמש בתותחים הכבדים. רצתי להתמרח. אשוב עם רשמים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. לרוב גם אני די עצלנית, אבל העור שלי תפס יובש נוראי והייתי חייבת לטפל בזה. יצא לך כבר להתחיל להשתמש בו? אני חושבת שהוא יהיה לך מממש טוב.

      מחק
  3. וואו, התלהבתי מהבאלם של נוקס! בלילה אני משתמשת במשחת לנולין שעוזרת מאוד עם היובש, אבל היא ככ עשירה שהיא בסיס גרוע מאוד לשפתונים.
    שני הסרומים נשמעים מעולים, אבל נראה לי שהם יהיו כבדים מדי בשבילי...
    ממה שאני מכירה, סרומים בד״כ יותר יקרים מאשר קרם לחות בגלל שהם מרוכזים יותר וגם אמורים להחזיק יותר זמן כי צריך ממש כמות קטנה. לצערי עם עור בעייתי אין מניעה אלא להשקיע בחברות האיכותיות והיקרות יותר, לרוב הפער באיכות לעומת מוצרי דראגסטור הוא מטורף

    השבמחק
    תשובות
    1. אני זוכרת שאת אוהדת של הלנולין משום מה:) הבאלם ממש מעולה בשבילי, ויש לו ניחוח שאני ממש אוהבת.
      אני סקרנית לדעת איך הסובריאה מסתדרת עם סרומים... הם מפריעים לה או שהיא חיה איתם בשלום?

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...