Powered by Jasper Roberts - Blog

יום רביעי, 17 ביולי 2013

לחות, והעיר הגדולה.

אתם מרגישים את זה? זה באוויר... לחות, חום, שמש. אכן, הגענו לעיצומו של הקיץ, וכפי הנראה הוא פה כדי להישאר. ימים ארוכים שטופי שמש, בהם הטמפ' נוסקת למספרים שאנחנו לא באמת רוצים לעכל, גורמים לרובנו לברוח אל החדר הממוזג ולחלום על סתיו אירופאי (או על המקפיא הביתי).
מדי פעם אנחנו צריכים לעזוב את המזגן בצער רב, ולצאת אל תבשיל הלחות המתבשל בחוץ.
כמו רבים אחרים, גם אני חושבת שקשה לשרוד את הקיץ בארץ,  במיוחד בימים שאת מנסה להיראות כמו בחורה נורמטיבית, אך ברגע שכף רגלך דורכת בחוץ, את נוזלת מכל הכיוונים ונראית כאילו יצאת מאימון קרבי.
הפעם החלטתי לשתף אתכם במס' עצות שמסייעות לי לשרוד את הקיץ!


1. מים.
כן, כולכן כבר קראתן על חשיבות המים לגוף, ועל כך שיש לשתות לפחות ליטר וחצי ביום. את ההסברים הביולוגיים/פיזיולוגים על יתרונות שתיית המים, והשפעתם החיובית על הגוף, תוכלו למצוא בקלות בגוגל, אני רק יכולה להוסיף את סיפורי. שנים רבות היית מכורה לטיפה השחורה (הידועה כדיאט קולה). לפני חודשיים בערך החלטתי לצמצמם משמעותית את כמות הקולה שאני שותה ועברתי למים. השינוי לא אחר לבוא, וכבר לאחר שבועיים עור פניי נראה טוב יותר והרגשתי הכללית השתפרה פלאים (רמות האנרגיה עלו, כאבי הראש פחתו ואפילו הריכוז השתפר).
בימים האחרונים אני שמה לב לשינוי נוסף- בדר"כ בימים החמים של הקיץ אני סובלת ממיגרנות (במיוחד בתקופת מבחנים), מאז שעברתי למים כמות המיגרנות פחתה פלאים!
התמונה לקוחה מכאן.
הטיפ שלי- לאורך היום אני מסתובבת עם בקבוק מים צמוד, ודואגת למלא אותו כל הזמן. אני מחזיקה בקבוק מים בתיק הלימודים, בתיק האישי ובקבוק נוסף בבית. אל תהססו לקחת בקבוק מים לכל מקום, כאשר המים נגישים רובנו שותים מהם.

2. הגנה מהשמש- אז גם את זה כבר שמעתם? 
קשה להתעלם מהעובדה שאנחנו חיים במדינת שטופת שמש. סיבוב קצר בחוץ בהחלט מעלה את מצב הרוח, ועל הדרך סופגים מעט ויטמין D, אך כדי לשמור על העור שלנו לטווח ארוך (ועל הבריאות) יש להיערך לחשיפה.
קרינת ה-UV המגיעה אלינו מהשמש היא המסוכנת ביותר (אתן מוזמנות לקרוא את הפוסט המעולה של Edenable על סוגי הקרינה והנזקים הנובעים ממנה), וכבעלת עור לבנבנן ורגיש במיוחד אני משתדלת להגן על כל פיסת עור חשופה כאשר אני מסתובבת בחוץ.
אני מודה שלפעמים יש נפילות, ולכן הופיעו על כתפיי שיזוף מוזרים בצורת חולצה/גופייה, אבל 98% מהזמן, אני מסתובבת עם שכבת הגנה.
שלושה מוצרים משמשים אותי בהגנה על עור פניי, שני קרמים שאני מניחה לרוב מתחת למייקאפ ופודרה באריזה קומפקטית שאני מוסיפה במהלך היום.
כאחת שעור פניה לא מסתדר עם תקופה זו של השנה (לחץ+לחות וזיעה) אני משתמשת מדי יום בחומצה גליקולית כדי לסייע לפצעונים לעבור. החומצה הגליקולית גורמת לעור הפנים להיות רגיש יותר לאקלים וקרני השמש, ולצד העובדה שגם ככה אני לבנה, אני מקפידה להניח מקדם הגנה מתחת למייקאפ.
מכיוון שמקדם ההגנה הוא שכבת הבסיס שלי, אני מורחת אותו כרבע שעה בערך לפני הנחת המייקאפ, בגלל שלוקח לו זמן להיספג.
תחליב הגנה לפנים מבית Life- מיועד לעור רגיש, בעל SPF 50. לפי החברה, שלל מקדמי ההגנה של לייף היפואלרגניים, לא מכילים פראבנים, וחומרים משמרים. אישית, אינני סובלת מרגישויות לקרמים למינהם, ולכן לא נצפו תופעות חריגות בעור.
ביום-יום אני מורחת את הקרם בבוקר, מתחת למייקאפ והוא מספק את ההגנה שאני צריכה במהלך היום. במידה ואני הולכת לבריכה/ים אני משתדלת לחדש מריחה לאחר שעה וחצי בערך (במידה וטבלתי במים).
קרם נוסף שאני אוהבת הוא Photoderm Max SPF50+ Sun Milk, של חברת ביודרמה. הוא נספג קצת יותר מהר מהקרם של לייף, אך עדיין יש להמתין כמה דקות לפני הנחת המייקאפ (וכאשר מורחים אותו טוב לא נשארים הסימנים הלבנים והמביכים על העור). גם הפעם החברה מציינת כי המוצר האיפואלרגני, אך כאמור אינני הבחורה המתאימה לבדוק זאת.
שני הקרמים הנ"ל טובים וגורמים לי לחזור הביתה לבנה כשיצאתי. ההבדל העיקרי בין המוצרים הוא המחיר, בעוד שהקרם של לייף עולה 58 שקלים ל-60 מ"ל. בעבור הקרם של ביודרמה תיפרדו מ-141 שקלים בעבור 40 מ"ל.

אופציה מעולה שגיליתי לאחרונה היא פודרה להגנה מהשמש, קומפקטית וקלה לנשיאה.
פודרה מינרלית להגנה מפני השמש (SPF25) של חברת Focus, משמשת אותי כהגנה עליונה, כלומר מעל שכבת המייקאפ.
הפודרה עצמה שקופה ואיננה מורגשת על העור. האריזה עצמה קלה לנשיאה, וכאשר מסירים את המכסה מגלים מברשת נעימה. סיבוב קל של האריזה גורם לפודרה לעלות לפני השטח של המברשת, וכך מניחים את החומר על הפנים. בסיום השימוש, מושכים את האריזה (את החלק הצהוב), המברשת נכנסת פנימה. לאחר מכן סוגרים את המכסה, ודוחפים חזרה את המברשת.
באחד מהימים האחרונים הסתובבתי לא מעט בשמש, ופרט לשכבת ההגנה שהנחתי בבוקר, פידרתי שוב את הפנים לקראת הצהריים, וכאשר חזרתי הביתה גיליתי שהעור נשאר כשהיה, ולא נתגלו סימני שיזוף על הפנים.
המחיר אינו זול ועומד על 185 שקלים, אך לפי החברה הפודרה מספיקה ל-300 שימושים. במידה והפודרה תקיים את ההבטחה, ותספיק ל-300 שימושים, יחס המחיר למס' השימושים משתלם למדי.
לפרטים נוספים על המוצר היכנסו לדף הפייס של "פוקוס" (אפשר להזמין משם את המוצר או לברר על נק' מכירה).

כמובן שאסור להזניח את הגוף, בין אם מדובר ברביצה על חוף הים או שוטטות רנדומליות בגופיה.
מוצרי ההגנה מגיעים בשלל צורות, צבעים ומרקמים וכל שעלינו לעשות הוא לחפש את המוצר המנצח עבורנו.
Body Spray של Life מגיע עם ניחוח מאסק עדין (שינוי מרענן מהריח הרגיל של מקדמי ההגנה אשר מזכיר את ימי הקייטנה והכתמים הלבנים על פרצופי הילדים). את הנוזל השקוף מתיזים על העור, ומספיגים (נספג במהירות). הוא לא משאיר סימני מריחה על הגוף או תחושת דביקות.
ספריי הגנה נוסף שהתחבב עליי לאחרונה הוא Skin Gard-Wet Skin. שוב, ספריי הגנה שקוף שנספג במהירות בעור ואינו מותיר תחושת דביקות.
שני הספריים הנ"ל מגיעים עם מקדם הגנה SPF50, ועל עור יבש הקנו הגנה ל- ארבע שעות. כאשר נכנסתי למים, הרגשתי שהעור מתחיל להתחמם אחרי שעתיים כערך, וחידשתי מריחה.
אם אתן מעדיפות את ההגנה שלכן בצורת קרם (ורוצות לשלוף אריזה של מותג אירופאי על החוף), הכירו נא את קרם ההגנה  Photoderm Max 70 של ביודרמה.
הקרם נמרח בקלילות ונספג יחסית מהר (עדיין, מוצרי הספריי נספגים מהר יותר), ואיננו משאיר סימני מריחה לבנים.
מבחינת הגנה- כאשר מרחתי אותו על הידיים והכתפיים ליום התרוצצויות בשמש הוא סיפק את ההגנה שהייתי צריכה. כאשר לקחתי אותו איתי לים, חידשתי מריחה לאחר היציאה מהמים.
את הספריי של חברת לייף תוכלו למצוא ברשת סופר פארם במחיר של  85 שקלים בעבור 230 מ"ל, ואילו את הספריי של חברת סקין גארד תוכלו להשיג בפארמים למינהם, במחיר של 70 שקלים בעבור 200 מ"ל (ואני מאמינה שתמצאו אותם במחיר זול יותר עם שלל המבצעים ברשתות השונות). הקרם של ביודרמה עולה קצת יותר-131 שקלים בעבור 100 מ"ל, ופרט לחותמת הביודרמה, אין ערך מוסף עבורו (כאשר מסתכלים על יחס הכמות למחיר, הספריי של סקין גארד הוא המשתלם ביותר).

3. לצד המריחה האינטנסיבית, רצוי לשלב אקססוריז חינניים שמסייעים גם בהגנה, למשל משקפי שמש (נסו להימנע ממשקפים עם עדשות פלסטיק זולות, כדי להגן על העיניים מומלץ להרכיב משקפיים עם עדשות שמסננות קרינה). 
זו היא גם שעתם היפה של הכובעים, ועם המגוון הרחב שיש היום בשוק, קל למצוא את העיצוב המועדף (שלום לך כובע רחב שוליים...).
4. הגנה על הסובבים אתכם...
סקופ: כל האנשים מזיעים. כן, כן, גם אלו שטוענים שלא... נידוף הרעלים של הגוף מלווה בניחוח, והניחוח הזה אינו נעים במיוחד. השימוש בדאודורנט פשוט וקל, ועדיין בשנת 2013 קיימים אנשים בישראל שלא משתמשים במוצר זה.
כאשר אנשים מפרגנים לסביבה בניחוח הטבעי שלהם, הסביבה סובלת...
 קיימים סוגים רבים של דאודורנטים, ספריים, סטיק, רול...המגוון גדול ולכל אחד מתאים מוצר אחר. הדרך לגלות את הסוג המתאים היא פשוט לנסות סוגים שונים ומגוון חברות, כאשר מה שטוב לאחת לאו דווקא טוב לאחרת (אני גיליתי שהדאודורנטים של גרנייה וניוואה לא טובים עבורי).
בשנה האחרונה אני נאמנה לדאודורנט הנושם של קרליין, עם המכסה הצהוב-כתום. זו האריזה השנייה שלי, וכפי שציינתי בעבר, הוא נשאר עליי לאורך היום, מתמודד עם אימוני כושר אינטסיביים ולא משאיר סימן לבן על החולצה.
לאחרונה התחלתי להשתמש בדאודורנט ספריי של חברת Lady Speed Stick.
לאחרונה השיקה חברת Lady Speed stick סדרת דאודורנטים (Stainguard) שאמורה להסוות את ניחוח הזיעה ובמקביל לשמור על הבגדים, כלומר לא להשאיר סימן לבן (תוכלו למצוא את הדאודורנטים מסדרה זו בצורת ספריי, סטיק ורול און).
ליידי ספיד סטיק הייתה חברת הדאודורנטים הראשונה שניסיתי, והשתמשתי בה במשך שנים. המוצרים שלהם טובים עבורי, והם מספקים לי את ההגנה שאני צריכה לאורך היום.
הספריי נותן תחושת רעננות בעת ההתזה,ואינו מכתים את החולצה.
מחירו של דאודורנט הספריי-25 שקלים.

אי אפשר רק להתלונן על הקיץ, במיוחד שהוא מביא עימו כמה הנאות קטנות שהופכות את התקופה הזו לנסבלת יותר (לפחות בשבילי).
5. פירות הקיץ- גלידות ושלגונים פחות עושים לי את זה, אבל אם תניחו מולי צלחת מלאה בפירות הקיץ כנראה שהיא תתרוקן במהרה. בכלליות אני אוהבת פירות, אבל בקיץ יש כמה פירות שאני אוהבת במיוחד. וכמובן, כאשר אוכלים את הפרי קר, מרוויחים תחושת צינון נעימה.

התמונה לקוחה מכאן.
מלון, אבטיח, אפרסק, דובדבנים, ליצ'י, ענבים ובקרוב תאנים... מה רע? מכירות את האנשים שלא יכולים לסיים ארוחה ללא קינוח? אני לא מסיימת ארוחה בלי פרי (גם כשהייתי ילדה נהגתי כך).
נכון, הפירות אינם חפים מסוכר ויש לקחת זאת בחשבון, אך עדיין מדובר על חטיף מרענן ובריא!
 6. משקאות מצננים- לא צריך לצאת מהבית כדי להתפנק על משקה קר ומרענן. בקיץ אני מכינה לעצמי קפה קר ביתי (ממיסה כפית קפה נמס עם מים חמים, מוסיפה מים קרים וקוביות קרח ומעט חלב). כאשר בא לי להשקיע, אני מפעילה את הבלנדר ומכינה שייק פירות מפנק. כמובן שכל מה שאתן אוהבות מתאים (לימונדה, קנקן תה קר שמכינים מבעוד מועד, מילקשייק גלידה- יצירתיות היא שם המשחק!).
בעוד שבחוץ אין לכן כ"כ שליטה על המרכיבים של המשקה ועל רמות הסוכר, בבית יודעים בדיוק מה נכנס (בעלות נמוכה בהרבה).
7. ים, ים, המקום המושלם... רבים מאיתנו מנצלים את הקיץ לבילוי על החוף. חלקנו מעדיפים לשכב על החול אל מול השמש החמימה (לא לשכוח את ההגנות שצוינו מעלה!), וחלקנו מעדיפות את שעות השקיעה/זריחה. אני אוהבת לשבת מול השקיעה, בשקט, זה המקום בו הראש מתרוקן ממתחשבות ואני נרגעת.
אז אלו הם הדברים הקטנים שמשמחים אותי בימי הקיץ המהבילים. ספרו לי מה הם הדברים שעוזרים לכם לשרוד את הלחות הגדולה...


*גילוי נאות-מוצרי סקין גארד, פוקוס וביודרמה התקבלו לסקירה.

20 תגובות:

  1. הפודרה הזאת משגעת אותי! חייבת לנסות, נשמע מאוד מעניין!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מרוצה ממנה, ובעיקר שהיא זמינה ונוחה לנשיאה.

      מחק
  2. פוסט יפה, ממצה ומקיף.
    חבל שאני שונאת קיץ :)
    מצטרפת לעניין הפודרה-היכן משיגים?
    קיץ נעים שיהיה לך על חוף הים♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה!
      אני לא מתה על הקיץ, אבל משתדלת לשכנע את עצמי שזה סביל.
      אני מצרפת קישור לדף שלהם ובו אפשר להזמין ולברר נק' מכירה (יצורף גם לפוסט)
      https://www.facebook.com/FocusSunBlock

      מחק
  3. אני כרגע בעניין של ניוטרוג'ינה כמקדם הגנה, ובערב קרם פנים. לא סובלת כמויות של יותר מדי דברים על הפנים. סובלת מהלחות הזו בטירוף!

    השבמחק
    תשובות
    1. לצערי אין לי ברירה... אני חייבת כיסוי גבוה עכשיו, אבל המייקאפים לא מספקים לי את ההגנה שאני צריכה מהשמש=\

      מחק
  4. פוסט מקסים ומתאים במדויק לעונה החמה שעוברת עלינו!
    וגם אני סקרנית לגבי הפודרה המינרלית להגנה מפני השמש (SPF25) של חברת Focus, נשמעת מעולה וזה ממש "להרוג 2 ציפורים במכה אחת".

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מותק!
      זה באמת סוג של... מתאים בעיקר ליום יום שלרוב שוכחים למרוח מקדם הגנה, אז פשוט זורקים אותה לתיק.

      מחק
  5. וואו איזה פוסט =)
    אני אעזוב שניה את הקוסמטיקה בצד ואעבור ישר לעניין הפירות:
    איזה כיף לך שיש לך אהבה טבעית לפירות, אני גם משתדלת לאכול מהם הרבה יותר, הכי כיף לתקוע כמה מהם בבלנדר (שאצלי בקיץ נמצא בשימוש יומיומי) עם קרח ומיץ תפוזים או חלב סויה... יופי עכשיו אני רעבה D=
    ואם כבר חטיפים צוננים- אני מכניסה אשכול ענבים לפריזר, הכי כיף כשחם

    השבמחק
    תשובות
    1. מקווה ש"וואו" לטובה:P
      אני חושבת שהאהבה הזו נובעת מזה שבילדות דחפו לי כל הזמן פירות... מכל הכיוונים.
      אין לי מושג מה עשיתי לפני הבלנדר.
      אני ממש אוהבת ענבים ככה, ותמיד חוטפת בריין פריז מטורף מהם:)

      מחק
  6. עשית לי חשק לאיזו חופשה אקזוטית ופודרה עם מקדם הגנה..

    השבמחק
    תשובות
    1. לא בהכרח בסדר הזה:P (חופשה טרופית יכולה לבוא לי כ"כ בטוב כרגע)?

      מחק
  7. מים זה לגמרי הבעיה המרכזית שלי - לא שותה מספיק :(
    פירות זה כל כך כיף בקיץ :)
    אגב, אני ממש לא התרשמתי מהפודרה הזו עם המברשת, ממש סתם לטעמי.
    מדיאודורנט אין פטורים לאף אחד, פשוט אין!

    השבמחק
    תשובות
    1. עם מים- הרבה שכנוע עצמי, במיוחד בהתחלה (אחרי כמה ימים הגוף מתרגל ומבקש אותם), בסוף זה עובד.
      הלוואי ופירות הקיץ יהיו זמינים תמיד (מצד שני, שמשהו זמין, הוא פחות מלהיב).
      באמת? אני מוצאת שהיא ממש נוחה בשבילי, תיק תק מפדרת מעל המייקאפ ומוכנה לשמש.
      ממש אין... שאנשים יפנימו את זה!

      מחק
  8. אוי קיץ.... עונה שמשמחת אותי בדיוק בשבוע הראשון, ואח"כ כבר נמאס לי מהחום והלחות ואני רק רוצה עונת מעבר או חורף.
    הקיץ הזה אני מאד מקפידה על מקדמי הגנה ויש לי נבחרת שלמה מהם - ולראיה אין לי אפילו שמץ של שיזוף D-:
    עם כל הדיבורים על פירות הקיץ האלה, הזכרת לי ללכת לעשות לעצמי משקה פרי טעים וקריר :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. כמוך -כמוני. בהתחלה אני שמחה שהשמש זורחת ואפשר להסתובב בחוץ... אבל מהר מאוד זה נמאס.
      אני קצת שזופה- בעיקר בגלל עצלנות שלי, אבל לרוב מקפידה מאוד.
      לכי, תעלי לנו תמונה!

      מחק
  9. פוסט מעולה! (ותודה על הפרגון :)

    לגבי המים, הייתי גם מכורה ל"טיפה השחורה" (אימצתי את ההגדרה!) בעברי הרחוק וזה לא היה דייט. לא זוכרת למה זה קרה אבל הפסקתי במכה ועברתי בעיקר למים או מים בטעמים. למזלי יש לי בעבודה מתקן של מים מינרליים ורוב הסיכויים שאני מחסלת יותר מליטר וחצי ביום. לאחרונה התחלתי לקחת איתי בקבוק מים קטן בתיק, כי לפעמים מרוב החום אי אפשר לשרוד ללא.

    עם מקדמי ההגנה לפנים אני עוד יכולה להסתדר, אבל עם אלו שמיועדים לגוף נורא קשה לי. עוד לא מצאתי מוצר הגנה לגוף שיתן לי הרגשה סבירה, ולא "בוץ" מיוזע על כל הגוף. גם הריח לא תורם לחוויה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אצלי המעבר היה חד (ושנים ניסו לשכנע אותי להפסיק עם זה). אני חושבת שעצם זה שהתקינו בבית "תמי 4" גרם לי לעבור למים.
      הספריי של קרליין לא עבד עבורך?

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...