Powered by Jasper Roberts - Blog

יום חמישי, 25 באפריל 2013

Catwalk Talk

תארו לכן לעבוד בתחביב שלכן. לקום כל בוקר ולעשות את הדבר שאתן הכי אוהבת ועוד להרוויח על זה כסף.
עבור רובנו (ישנם יוצאים מן הכלל, ברור) מדובר על חלומות בהקיץ. אינני טוענת שאנחנו לא נהנים מעבודתו, כלל וכלל לא, אבל להתעסק באהבה האמיתית שלנו? חלומי למדי.
מבין ברי המזל שהפכו את התחביב לקריירה, בעולם האיפור בכלל ובישראל בפרט עולה לרוב שם אחד, "נטע סקלי".
תמונה מדף הפייס של נטע.

נטע, המדריכה הראשית של מאק בארץ ובעלת התואר "סניור ארטיסט" ידועה בסגנון איפור מיוחד המאפיין אותה (קשה לפספס את מגע ידה ביצירות איפור).
כאשר נטע מדברת על איפור, רואים את ההתלהבות שלה מהמקצוע בו היא עוסקת, על האהבה הזו לצבע וליצירה שלא נפסקת. בזכות הכישרון הענק שלה הגיעה נטע לאפר יחד עם שמות מפוצצים כמו קבוקי, גארת' פיו, אל גארלנד ועוד גדולים וטובים לאפר בשבועות האופנה ברחבי העולם.
אז מה בעצם קורה שם, מאחורי הקלעים של תצוגות הענק מלאות השיק והטרנדים?

ההכנה מתחילה עוד בבית, מה לוקחים ואיך לעזאזל אורזים כמות אדירה של איפור?
נטע מספרת כי קודם כל היא פורסת את כמות האיפור האדירה הזו על המיטה, ומתחילה לארוז הכל בקופסאות קומפקטיות ולארגן את הכל במזוודת איפור גדולה (בגדים וציוד אישי נדחקים הצידה).
איך אורזים את כל זה?
צולם ע"י נטע סקלי.
התוצאה? תיק מלא כל טוב השוקל 25 ק"ג (!) איתו נאלצת נטע להסתובב ברחבי העולם (מי שביקר באירופה יודע שלא חסרים מבנים ישנים חסרי מעלית ובעלי מדרגות לולייניות ועקומות).
ארוז!
צולם ע"י נטע סקלי.
במהלך השנה האחרונה לקחה נטע חלק בשבועות האופנה של פריז ושל יוהנסבורג (אחד אחרי השני, סה"כ 16 יום).
על כל תצוגת אופנה אחרי מאפר ראשי (אקרא לו מאסטר מעתה והלאה) ובנוסף אליו משובצים שלל מאפרים נוספים (במקרה של שבועות האופנה- מאפרים של חברת מאק) לתצוגות אופנת העלית.
בהגעה ליעד כל מאפר מקבל לו"ז תצוגות, ומיד מתחילים הברורים (מי עושה רוברטו קוואלי??).
המאפר הראשי יוצר את מראה האיפור המרכזי עליו יתבססו איפורי הדוגמניות לאורך התצוגה, ושאר המאפרים מתחילים לעבוד ולהתאמן ביצירת המראה לפי ההשראה של המאסטר על פייסצ'ארט תוך כדי שימוש באיפור מבית מאק.
אחד התפקידים של נטע היה לתת אלטרנטיבה מאקית למוצר איפור ספציפי של חברה אחרת שהמאסטר רגיל לעבוד איתו.
תמונה מדף הפייס של נטע סקלי.
תמונה מדף הפייס של נטע סקלי.
על אף שהתכנונים עבור כל שבוע אופנה מתחילים לפחות שנה לפני האירוע עצמו, העבודה בשטח כרוכה בלא מעט אתגרים ואילתורים (למשל תקרית הנעליים- כאשר לתצוגת אופנה יוקרתית לא הגיעו הנעליים... מה עושים? מחשבה יצירתית הביאה לכך שאיפרו את כפות הרגליים של הדוגמניות! מעבר ליצירתיות המתפרצת תחשבו על חיטוי המברשות המטורף שמגיע לאחר מכן...).
 כפי שנטע מתארת- לא חסרות דרמות מאחורי הקלעים... הכל כ"כ דינמי שחייבים לפעול ולאלתר תוך כדי תנועה (רבים וטובים אמרו שבני אדם מתפקדים טוב תחת לחץ, לא?).
 כאשר הגבול הוא הדימיון, הוא לא באמת קיים... שיש את הגישה לכל צבע, גוון ומרקם שחפצים בו אפשר ליצור כל מראה איפור, וככל שהוא יהיה מטורף ומיוחד יותר- מה טוב.

מראה איפור שבוע האופנה מאק פריז
עיניים אדומות? ברור!
קרדיט לנטע סקלי
כך נראה שולחן המאפר לפני שמתחילים, אתן מתארות לעצמכן איך הוא נראה אחרי??...
תמונה מדף הפייס של נטע סקלי. 
תוך כדי תנועה....
תמונה מדף הפייס של נטע סקלי.
כמה דקות לפני שהדוגמניות עולות למסלול על המאפרים לדאוג לטאצ' אפים אחרונים (Line UP). עליהם לוודא שהדוגמניות לא מתחילות להבריק, שהשפתון לא נמרח (יש מאפרים המעדיפים למרוח את השפתון בשלב הזה ולא בשלב האיפור הראשוני) ולפעמים להוסיף עוד נגיעה של חומר כדי ליצור מראה מיוחד יותר (למשל הוספת גלוס מעל הצלליות, דבר שלא ממש שורד לאורך זמן אבל נראה מעולה בצילומים).
טאצ' אפ אחרון. קרדיט לנטע סקלי.
בגלל הלו"ז העמוס קשה להנות מהערים בהם נמצאים, אך בשעות המעטות לפני שנופלים מהרגליים למיטה המזמינה מנצלים את הזמן להנות ממה שמציעות ערי העולם (נטע תיארה בעיקר את האוכל המדהים בפריז, ואני כ"כ מבינה על מה היא מדברת).

הדבר שלקחתי איתי מהמפגש הוא האהבה של נטע למקצוע, ההנאה שלה מכל רגע בו היא מאפרת הוא חושבת על "מה האיפור הבא שאעשה" הוא לא דבר טרוויאלי... לא כל יום אנחנו נתקלים באישה שהשיגה תארים מרשימים בתחום מהנה כ"כ, ושכל יום מחדש יכולה להתעורר עם המחשבה של "אין על העבודה שלי".
אם בא לכן לקרוא על החוויה מנק' מבטה של נטע, היכנסו לדף הפייס שלה ותזכו לראות שלל תמונות מקסימות משבוע האופנה וכל המסביב (במקביל שווה לעקוב אחרי נטע, עבודות האיפור שלה משאירות אותי עם פה פעור כל פעם מחדש).


גילוי נאות- הוזמנתי לאירוע ע"י החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...