Powered by Jasper Roberts - Blog

יום שבת, 30 במאי 2015

Smashbox Party

רצה הגורל ונסעתי לתומי ברכבת...
נסיעה של ארבעים דקות, שהתחילה ככל נסיעה אחרת, ואם הייתי יודעת כיצד תסתיים, כנראה שהייתי בוחרת ברכב.
באחת מתחנות תל אביב התיישב לידי בחור צעיר, שכמו רוב תושבי הרכבת (שאינם עסוקים בשיחות בנייד בקולי קולות) האזין למוזיקה החביבה עליו דרך אוזניות.
לאחר כחמש דקות הבחור התחיל למשוך באפו.
שלל קינוחים, עיטושים ועוד תסמיני שפעת צצו להם בזה אחר זה, וכאשר הבנתי כי אין ברצוני להידבק, אספתי את דבריי ועברתי מקום.
הרצון לא להידבק נשאר בגדר רצון, ואני חזרתי הביתה עם וירוס חדש דנדש. ביום למחרת כאשר ניסיתי לרוץ את המסלול הקבוע שלי, התחלתי להרגיש כי שריריי לא ממש משתפים פעולה והפסקתי את הריצה באמצע. בערב הצטרף הגרון לחולשה הכללית, וכך מצאתי את עצמי עושה כפיות עם קלינקס.
אבל, לכל דבר יש יתרונות והריתוק למיטה הביא זמן לכתיבת פוסט חדש.
אז כפי שאתן מבינות, על אף הבאסה הכללית והעובדה שלהיות חולה שבחוץ מישהו הפעיל מחמם חום על טורבו (42 מעלות), אני מנסה למצוא את הצד החיובי! ואפילו שפתיחת הפוסט מבאסת קלות, בואו כולנו נתפנק בכוס של משקה (אני חם, אתן קר) ונהנה מפוסט חדש!

עוד מתחילת דרכי בעולם האיפור, פיתחתי חיבה לצלליות חומות ומאטיות. רכשתי את הנייקד הראשונה ואם לדייק "חרשתי" עליה. ועל אף שעד היום היא חברה נאמנה, תמיד המשכתי לחפש עוד צלליות חומות (ובעיקר מאטיות) שכן היא, בדומה לאחיותיה הקטנות תמיד הרגישו לי "כמעט מושלמות", ולא "מושלמות" (בכל אחת מהן הרגשתי שחסרה לי צללית או שתיים). בדומה לשאר מכורות האיפור שאני מכירה, גם אצלי החיפוש אחר פלטת הניודים האולטימטיבית אינו נפסק, ותמיד אמצא תירוצים ל"למה חסרה לי דווקא הפלטה הזו?".
גם פלטת השוקולד הריחנית לא הצליחה להביא אותי על סיפוקי, והחיפוש אחר פלטת ניודים מאטים נמשך ונמשך.
ואז הגיעה Full Exposure של חברת סמאשבוקס ונראה שסוף כל סוף נענו תיפלותיי וקיבלתי את הצלליות המאטיות להן חיכיתי.
באריזה שחורה עם כיתוב דאוכרומי מונחות להן 14 צלליות לצד מברשת דו צדדית.
האריזה עצמה מלבנית וכבדה מעט, והמכסה נצמד לתחתית האריזה ע"י מגנט. בצידו הפנימי של המכסה תמצאו מראה גדולה ושימושית.

מנעד הגוונים שבפלטה רחב מאוד, והיא נעה בין גוונים קודרים וקרים, לבין חמים, 14 צלליות ליצירת אינספור איפורים. הצלליות לא זכו לשמות משלהן (וחבל) אלא למספור לא סקסי במיוחד.
אני אוהבת את המחשבה שבסידור הצלליות- על כל צלליות שימרית, התאימו צללית מאטית בשורה תחתיה.
המשקל הכולל של החומר בפלטה עומד על 14 גרם, כלומר כל צללית מכילה 2 גרם של חומר (לשם השוואה בנייקד כל צללית מכילה 1.3 גרם, ובפלטת השוקולד רוב הצלליות מכילות 0.95 גרם מוצר, פרט לשתי צלליות בכמות גדולה יותר, המכילות 1.95 גרם מוצר).

השורה העליונה היא שורת הצלליות השימריות ותמצאו בה 7 צלליות (אשר מספר כל צללית מתחיל באות S, המסמלת Shimmer):
S1- צללית בגוון חום.
S2- צללית בגוון ברונזה.
S3- צללית בגוון שמפניה זהובה.
S4- צללית בגוון שמנת.
S5 צללית בגוון זהוב- חאקי.
S6- צללית בגוון אפור טאופי.
S7- צללית בגוון אפור-עכבר.
בעוד שהצלליות נהדרות להסווטצ'ה (כפי שאתן רואות בתמונה), הן לא מתנהגות כך על העפעף. אין אחידות בין הצלליות, והצלליות הכהות בשורה (השמאלית ושתי הימניות) יותר פיגמנטיות על העפעף מאשר ארבעת האחרות.
השורה התחתונה היא שורת הצלליות המאטיות, והיא מכילה 7 צלליות שגם הן זכו למספרים ואות (רק הפעם האות המקדימה לכל מספר היא M, כלומר Matte):
M1- צללית בגוון קקאו.
M2- צללית בגוון חום ורדרד.
M3- צללית ניודית.
M4- צללית בגוון שמנת.
M5- צללית בגוון חום עדין.
M6- צללית בגוון חום אגוזי.
M7- צללית בגוון שחור פחם.
השורה הזו מוצלחת ביותר, שכן כל הצלליות פיגמנטיות מאוד, קלות להנחה ולטשטוש. אני מודה שקצת הופתעתי, שכן לרוב צלליות המאט הן החלק החלש ברוב הפלטות, והנה סמאשבוקס הפכו אותן לחלק האיכותי יותר של הפלטה.
בסמאשבוקס בחרו לצרף לאריזת הפלטה מברשת דו צדדית, כאשר בצד אחד תמצאו מברשת טשטושים מעולה ובצידה השני מברשת הנחה סינטטית. בעוד שלרוב המברשות המצורפות לפלטות הן בעיקר לנוי, הפעם המברשת מעולה ושימושית. את מראות האיפור שמיד תראו יצרתי באמצעות המברשת המצורפת לפלטה.
המראה הראשון והמועדף עליי הוא מראה פשוט ויומיומי. הנחתי את צללית M3 באזור הכפל ע"י מברשת הטשטוש. לאחר מכן הנחתי בטפיחות צללית שימרית S3 והוספתי תיחום עדין באמצעות מברשת זוויתית וצללית M5.
אופציה נוספת היא להוסיף עוד נגיעה קלה של צבע למראה הראשון. השלבים הראשונים זהים לאיפור מעלה, רק שהפעם הוספתי צבע בזווית החיצונית של העין (צללית M1), במרכז העפעף הנחתי בטפיחות את צללית S2 ותחמתי את הכל באייליינר חום.
המראה האחרון מתבסס על הגווני האפורים שבפלטה. בזווית החיצונית הנחתי את צללית S7 וטשטשתי לאזור פנים העין ע"י שימוש בצללית S6. בנוסף, השתמשתי בצללית M5 בכדי לטשטש את הצלליות לאזור הכפל. בזווית הפנימית של העין הנחתי את צללית S4. לסיום, באמצעות מברשת זוויתית ערבבתי בין הצללית הכהה ביותר (M7) לצללית שימרית (S6) ויצרתי תיחום עליון קליל.
אז מה השורה התחתונה? בעוד שהצלליות המאטיות שבפלטה נהדרות (פיגמנטיות מאוד ונמרחות בקלילות), הצלליות השימריות שבפלטה לא אחידות ברמתן, וחלק מהן דורשות מאמץ קל בעת ההנחה. לצלליות אין כמעט Fall Out (גם כאשר מעמיסים אותן על העפעף).
לדעתי, הפלטה תתאים לבנות אשר אין ברשותן פלטות אחרות ולאלו מכן שאוהבות את האיפור שלהן עם נגיעות קלות מאוד של גליטר.
מחיר הפלטה בארץ עומד על 299 שקלים (בספורה לשם השוואה מחיר פלטה חדשה הוא 52$, בערך 200 שקלים...).

פלטה נוספת ומסקרנת לא פחות שנחתה בארץ לאחרונה היא פלטה הקונטור של סמאשבוקס. עם בואו של הקיץ סנוניות ראשונות של הצללות והברקות מגיעות לארצנו הלוהטת, ולאחר חורף של סוודרים ומרקים, כולנו רוצות להיראות קצת יותר שזופות ומפוסלות. לאורך שנים ברונזרים ומוצרי הצללה היו סממן היכר של לא מעט מאפרים וסלבס (היי קרדשיאן), אך בשנים האחרונות אפשר לראות מוצרי הצללה ושיזוף אצל כל מתאפרת חובבת.
הבעיה העיקרית עם מוצרי הצללה וברונזרים היא אופן השימוש. נשים רבות לא ממש יודעות איך להשתמש במוצרים אלו, וברחוב הישראלי אפשר להיתקל לא מעט בפרצופים עמוסי ברונזר.

אמנות ההצללות והשיזוף יכולה להיות פשוטה מאוד, אך יש לדעת איך לבצע אותה. היא מעט דומה לשימוש שחלקנו עושות בלבוש (כלומר מדגישות אזורים מסויימים בגוף ומטשטשות אזורים אחרים). לרוב, רובנו אוהבות להדגיש את האזורים הבולטים (מצח, עצמות לחיים ואף) וליצור אפקט מודגש יותר ע"י הצללה של השטח שמתחת לעצמות הלחיים, צידי האף וכו'.
הטעויות העיקריות שאופייניות לקונטורינג הן:
1. אי ציות לתמרור עצור- כאשר בנות מנסות להדגיש את עצמות הלחיים הן נוטות ליצור את קו ההצללה עד לאזור הקמטוטים שסביב השפתיים. כתוצאה מכן, הפנים נראות נפולות והאיפור נראה קצת פחות טוב.
נסו לסיים את הקונטורניג שמתחת לעצמות הלחיים קצת יותר גבוה ותראו איך כל המראה משתנה.
2. שאני אטשטש? בנות רבות חושבות שההדגשה תהיה יותר דומיננטית אם הן לא יטשטשו את פס הקונטור שיצרו. אך במקום ליצור את ההצללה המתבקשת, מתקבל פס חום ולא מחמיא באמצע הפרצוף. אני אומרת- אל תהססו, תתשטשו!
3. אדמה אידיאנית... יש באמת צורך להרחיב? השימוש בגווני החמרה למינהן נראות כבוץ על הפרצוף ולא מחמיאות לאף אחת. בואו נשאיר את האדמה האידיאנית בעבר.
4. בחירה שגויה של גוון- בנות רבות בוחרות לבצע את ההצללות עם גוונים כהים מדי עבורן. העדיפו להשתמש בגוון הכהה בטון עד שניים מגוון עורכן וכך תוכלו ליצור הצללה הרמונית וטבעית.
אז איך כן עושים זאת?
אישית, אני אוהבת מאוד את דרך הפעולה של ניקי, מערוץ היוטיוב NikkieTutorials וממליצה לכן לצפות בסרטון המעולה שלה על הצללות והארות (מצורף בסוף הפוסט).
בנוסף, האינטרנט מלא בפוסטים וסרטונים על קונטורים והארות, וכל שעליכן לעשות הוא לחפש.

כפי שציינתי קודם, מוצרי הקונטורינג הפכו לנחלת הכלל, ולאחרונה נחתה בארץ פלטת Step By Step Contour Kit של חברת סמאשבוקס.
פלטת סמאשבוקס אינה פלטת הקונטור הראשונה בשוק, אך לשם שינוי היא מתאימה גם למתאפרת החובבת ולאו דווקא למאפרת המקצועית. לרוב, הפלטות המקצועיות מציעות מס' גבוה יותר של גוונים כך שמתאפרת חובבת מוצאת את עצמה עם גוונים שאין לה צורך בהם. 
הפלטה של סמאשבוקס מציעה שלושה גוונים די וורסטילים, שיתאימו לבעלות גוון בהיר עד בינוני.
באריזה שחורה עם הכיתוב "Smashbox" מונחים שלושה פאנים של פודרה: פודרה בגוון חום שוקולד, להצללות ועיצוב הפנים, פודרה בגוון חום אגוזי להענקת מראה שזוף, ופודרה בגוון שמנת צהבהבה, להדגשות.
שלושת הפודרות מגיעות פורמולה מעולה, הן פיגמנטיות מאוד, קלות להנחה וטשטוש ובעלות גימור מאט.
בנוסף, מתחת למכסה נמצאת מראה בגודל האריזה, שעל חלקה הימני מודבקת מדבקה המסבירה למה כל גוון מיועד והיכן יש להניחו על הפנים.
על גוון עורי הבהיר קל להבחין בשני הגוונים הכהים, ואני אוהבת להשתמש בגוון השמאלי ביותר בכדי ליצור הצללות מתחת לעצמות הלחיים, בקפל העפעף ובצידי האף. בגוון האמצעי אני אוהבת להשתמש כאשר אני יוצרת מראה שזוף ומניחה אותו לרוב מעל גוון הקונטור.
לעומת זאת, הגוון הבהיר, אשר אמור לשמש להארה לא ממש שימושי עבורי. לרוב, כאשר אני משתמשת במוצר להארה אני מצפה לאפקט קל של ברק (כדי ליצור את המראה הבוהק האופייני להארות), אבל הפעם, הגימור המאטי והגוון הבהיר אינם מורגשים על עורי הבהיר, ואפקט המוצר אינו מורגש כלל.
לטעמי, היה מקום להכניס מוצר מעט יותר שימרי לפלטה, ובכך לאפשר לנו ליצור את אפקט ה"גלואו" שאנחנו מחפשות.

לפלטת הקונטור מצורפת מברשת זוויתית קטנה. אני אוהבת את עובי המברשת להנחת גוון הקונטור (השמאלי ביותר), אך היא קטנה מדי לטשטושו או להנחת הגוון האמצעי.


שורה תחתונה- הפלטה מאוד שימושית עבורי, והגודל שלה אידאלי. היא תתאים לנשים בעלות גוון עור בהיר עד בינוני, אך קחו בחשבון שגוון ההארה לא ממש ישמש אתכן.
מחירה בארץ עומד על 269 שקלים בעבור כמות כוללת של 11.47 גרם (כלומר כל פודרה מכילה 3.82 גרם). לשם השוואה, מחירה המלא של הפלטה (עם המברשת) בספורה עומד על 45$ (בערך 175 שקלים).

בכל אחת מהקופסאות תמצאו מדריך קצר בעברית על התאמת האיפור לצורת העין/פנים שלנו.
באריזת פלטת הצלליות תמצאו מדריך המסביר איך להתאים את האיפור לצורת העין (עיני שקד, עיניים עגולות, עיניים נוטות מעלה, עיניים נוטות מטה, עיניים חבויות ועפעף ללא קפל).
באריזת פלטת הקונטור תמצאו מדריך עם הצעות איפור לשלל צורות פנים (פנים בצורת לב, פנים אובאליות, פנים מלבניות, פנים עגולות ופנים מרובעות).
הצעות נוספות לשימוש בשתי הפלטות תוכלו למצוא בערוץ היוטיוב של חברת סמאשבוקס.
במידה ובא לכן להתחדש באחת מהפלטות הנ"ל, תשמחו לגלות שאפשר להשיגן ברשת אפריל.

ועכשיו ברשותכן, אלך להדליק את המזגן על עוצמה מלאה, להיכנס מתחת לפוך ולהוריד שוטים של תה חם.
סופ"ש נעים ובריא לכולם!


*גילוי נאות- הפלטות שבפוסט התקבלו לסקירה מהחברה.



5 תגובות:

  1. תרגישי טוב בובי! בהחלט מבאס להידבק בכל הוירוסים שיש ברכבת כל הזמן :/
    פאלטת הצלייות מזכירה לי במקצת את הפאלטה של לוראק פרו.. נראה יאמי עד כדי משמין :)

    השבמחק
  2. תרגישי טוב!
    נראה קצת מאכזב, כי הציפיות על הפלטות גבוהות!

    השבמחק
  3. תרגישי טוב מתוקה!
    אני נוסעת ברכבת עם הפרצוף בתוך הסוודר רוב הזמן, אני לגמרי מבינה את הסינים עם המסכות שלהם!
    פוסט כיפי ומעשיר!

    השבמחק
  4. מה יהיה עם כל מפזרי החיידקים האלה? :/
    אני מקווה שאת מרגישה יותר טוב עכשיו :)
    את בטח זוכרת שלפני שנה נכנסתי לאטרף משוגע של חיפוש אחרי הפלטה הנייטרלית המושלמת... התלבטתי מאוד בין אחת הפלטות מסדרת הנייקד, לפלטת השוקולד, לפלטה הזו... [ואת גם יודעת שהסיפור הזה נגמר עם לוראק]
    מדהים שגם אצל לוראק צלליות המאט יותר איכותיות מרוב השימריות :)
    כרגיל, אני מאוד אוהבת את סגנון האיפור שלך :)
    ולגבי קונטור.. זה טרנד שממש לא התחברתי אליו. אבל כל פעם שאני רואה פלטת קונטור אני בעיקר רוצה להשתמש בה בתור פלטת צלליות לכל דבר ;)

    השבמחק
  5. נהניתי מאוד לקרוא את הפוסט, מאוד שנון!! מקווה שאת מרגישה טוב יותר ^_^

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...